۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳

آغاز گشت‌های تحقیقاتی دریایی تعیین زمان صید میگو در خلیج فارس

رئیس پژوهشکده میگو کشور با اشاره به آغاز گشت تحقیقاتی دریایی در خلیج فارس برای تعیین زمان آزاد سازی صید میگو از سوی کارشناسان این پژوهشکده در محدوده استان بوشهر گفت: این گشت در ۲۳ ایستگاه دریایی مورد تحقیق و پژوهش قرار گرفته می‌شود.
کد خبر: ۹۶۵۳۶

آغاز گشت‌های تحقیقاتی دریایی تعیین زمان صید میگو در خلیج فارس

عقیل دشتیان نسب در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به برگزاری نخستین گشت دریایی تحقیقی پژوهشکده میگو در دهه سوم تیر ماه در محدوده استان بوشهر اظهار داشت: نخستین گشت دریایی تعیین زمان گشایش فصل مجاز صید میگوی ببری سبز در آب‌های استان بوشهر از شهر بوشهر تا محدوده مطاف انجام شد و اکنون گشت تحقیقاتی تکمیلی توسط محققان بخش ارزیابی ذخایر این پژوهشکده آغاز شده است.

وی ارزیابی میزان ذخایر و تعیین زمان فصل صید میگو را از مهمترین اهداف انجام گشت‌های تحقیقاتی دانست و بیان کرد: این پژوهشکده به عنوان مسئول حفظ ذخایر میگو کشور هر سال در تیر ماه برای تعیین زمان صید و میگو در اندازه تجاری مناسب گشت‌های تحقیقاتی دریایی در خلیج فارس انجام می‌دهد.

دشتیان نسب بیان کرد: در  این گشت وضعیت زیست و ذخایر میگو ببری سبز در خلیج فارس ارزیابی و میانگین صید بر ساعت میگو ببری سبز و تمام گونه‌های میگو در محدوده استان بوشهر به صورت مقدار کیلوگرم بر ساعت محاسبه می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین در گشت تحقیقاتی تعیین زمان صید میگو، درصد ذخایر میگو ببری سبز، محاسبه و با مقدار مشابه سال گذشته مقایسه می‌شود.

رئیس پژوهشکده میگو کشور با اشاره به تحقیقات زیست میگو در ۲۴ ایستگاه دریایی محدوده استان بوشهر گفت: ۷۰ درصد جمعیت میگو در خلیج فارس در زمان گشایش صید باید به اندازه بیش از ۱۲ سانتیمتر رسیده باشند.

دشتیان نسب اضافه کرد: زمان آغاز صید میگو در خلیج فارس محدوده استان بوشهر، براساس نتایج گشت دریایی، در  کمیته صید استان بوشهر تعیین و اعلام می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار