۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

سامانه پایش و کنترل آلودگی‌های خلیج فارس راه اندازی می‌شود/ اجرای طرح بزرگ پاکسازی پلاستیک در سواحل خزر

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: به زودی سامانه پایش، نظارت و کنترل آلودگی‌های دریایی خلیج فارس به منظور حفاظت از محیط زیست دریایی کشور راه اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۹۶۴۶۸

سامانه پایش و کنترل آلودگی‌های خلیج فارس راه اندازی می‌شود/ اجرای طرح بزرگ پاکسازی پلاستیک در سواحل خزر

مجتبی ذوالجودی در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص برنامه‌های سازمان حفاظت محیط زیست به منظور کاهش هر چه بیشتر آلودگی‌های دریایی، اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات در همین راستا، طرح راه‌اندازی سامانه پایش، نظارت و کنترل آلودگی‌های دریایی خلیج فارس است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست همچنین از طرح پایش و ردیابی لکه‌های نفتی خلیج فارس خبر داد و گفت: همچنین برنامه کاهش آلودگی‌ها و کاهش مصرف آب و انرژی صنایع مناطق ساحلی و فراساحلی خلیج فارس ادامه دارد.

وی در ادامه گفته‌های خود با اشاره به افزایش سالانه آلودگی دریای خزر، برنامه مشخصی برای کاهش ورود آلاینده‌ها به این دریا توسط سازمان حفاظت محیط زیست در نظر گرفته شده است.

ذوالجودی خاطرنشان ساخت: به همین منظور طرح و برنامه جامع پایش و مدیریت آلودگی میکروبی آب‌های ساحلی و شناگاه‌های خزر به زودی اجرایی خواهد شد.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، همچنین به اجرای طرح جامع پایش آلودگی میکروبی و منبع آلاینده دریایی خزر اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح نقش بسیار مهمی در شناسایی و کاهش آلودگی‌ها دریایی خزر ایفا خواهد کرد.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، طرح بزرگ جمع آوری و پاکسازی آلودگی پلاستیک در سواحل خزر را از دیگر پروژه‌های مهم در نظر گرفته شده جهت کاهش آلودگی‌های دریای خزر عنوان کرد.

ذوالجودی با تأکید بر ضرورت کاهش آلودگی‌های ورودی به دریا‌های کشور در شمال و جنوب، بیان داشت: سیاست سازمان حفاظت محیط زیست نیز تدوین، اجرا و پیگیری برنامه‌های امید آفرین در زمینه کاهش آلودگی‌های دریایی کشور است که امیدواریم با اجرایی شدن برنامه‌های در نظر گرفته شده، به زودی شاهد کاهش قابل توجه آلودگی‌های خلیج فارس و دریای خزر باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار