۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸

آغاز به کار کشتی توریستی میرزاکوچک خان در ایام تابستان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با اشاره به اینکه به زودی فعالیت کشتی میرزا کوچک خان در آب‌های بندر انزلی از‌سر گرفته خواهد شد، گفت: فعالیت این کشتی در طول ایام تابستان ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۹۶۳۷۰

آغاز به کار کشتی توریستی میرزاکوچک خان در ایام تابستان

ولی جهانی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه کشتی میرزا کوچک خان یکی از مهمترین پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های توریسم دریایی کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: بر‌اساس جلساتی که با سرمایه گذار بخش خصوصی برگزار شده، به زودی فعالیت توریستی این کشتی از‌سر گرفته خواهد شد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، ادامه داد: این کشتی در طول ایام تابستان به گردشگران ورودی به بندر انزلی خدمات گشت دریایی ارائه خواهد داد.

به گفته وی، استاندارد‌ها و مجوز‌های لازم برای از سرگیری فعالیت این کشتی توسط اداره بنادر و دریانوردی استان صادر می‌شود.

این مقام مسئول در استان گیلان، تصریح کرد: این کشتی می‌تواند با توجه به دارا بودن قابلیت‌ها و امکانات خود از جمله رستوران و کافی شاپ و نیز دارا بودن مجوز تردد تا فواصل چند مایلی بندر انزلی، به عنوان رستوران شناور نیز عمل کند.

وی با اشاره به وجود ۱۰۰ تخت در کشتی میرزا کوچک خان، امکان اقامت شبانه در این کشتی علاوه بر گشت‌های دریایی وجود دارد.

مدیر‌کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان تصریح کرد: تردد کشتی میرزا کوچک خان بدون شک نقش بسیار مهمی در رونق گردشگری دریایی بندر انزلی ایفا خواهد کرد که امیدواریم به زودی شاهد تحقق این مهم در آب‌های بندر انزلی باشیم.

جهانی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های توریستی گذشته کشتی میرزا کوچک خان در شهرستان بندر انزلی، گفت: تجربه‌های گذشته نشان داده که گشت‌های دریایی این کشتی بسیار مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرد به گونه‌ای که روزانه چندین مرتبه شاهد انجام گشت دریایی توسط این کشتی کروز هستیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان بیان داشت: این امر حکایت از استقبال مردم از سفر‌ها و گشت‌های دریایی توسط شناور‌های بزرگ تفریحی دارد؛ بنابراین این ظرفیت وجود دارد تا با ورود کشتی‌های کروز مدرن شاهد تحول اساسی در بخش گردشگری دریایی استان باشیم که تحقق این امر در این راستا بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

به گفته وی، فعالیت کشتی میرزا کوچک خان علاوه بر رونق گردشگری دریایی منطقه باعث خواهد شد تا سایر سرمایه گذاران بخش خصوصی نسبت به خرید شناور‌های تفریحی اقدام کنند؛ به این ترتیب فرهنگ سفر‌های دریایی در میان عموم مردم بیش از پیش اشاعه خواهد شد و دیگر تعریف گردشگران داخلی از سفر به شمال کشور در بهره گیری از دریا فقط شنا کردن و قایق سواری نخواهد بود.

کشتی میرزا کوچک خان در سال ۱۹۷۱ میلادی در کشور ژاپن ساخته شد و برای ارائه دادن خدمات گردشگری به ایران، به بندر انزلی فرستاده شد. این کشتی زیبا و لوکس، دارای پنج طبقه مستقل و مجزا و ۲۶ کابین درجه درجه یک و دو می‌باشد و دارای ۲۰ متر ارتفاع و ۷۴ متر طول و ۱۲ متر عرض می‌باشد و گنجایش آن حدود ۲۵۰ نفر است.

کشتی میرزا کوچک دارای انواع امکانات گردشگری از جمله رستوران، کافه تریا، محل استراحت و سایر امکانات رفاهی و گردشگری است. همچنین این کشتی دارای ۲۴ اتاق و ۱۰۰ تخت است که هر اتاق بین دو تا هشت تخت را در خود جای داده است.    

ارسال نظرات
آخرین اخبار