۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱

افزایش ۳۷ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در بهار امسال ۸۳۲ هزار تُن کالا در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شده که در هم سنجی با مدت مشابه پارسال ۳۷ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۹۶۳۴۸

افزایش ۳۷ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر

به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی بندر و دریانوردی خرمشهر، علی عسکری، میزان تخلیه و بارگیری کالا در بهار سال گذشته را ۶۰۳ هزار تُن اعلام کرد و افزود: از مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر، ۷۲ درصد سهم کلینکر (ماده اولیه تولید سیمان)، ۲۳ درصد کالای عمومی و ۵ درصد سهم کانتینر بوده است.

وی اظهار داشت: صادرات کلینکر به عراق در سه ماهه نخست امسال، نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر اظهارکرد: امسال ۳۶ هزار و ۷۹۴ دستگاه کامیون در بندر خرمشهر تردد داشته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

عسکری با اشاره به صادرات آهن‌آلات از طریق بندر خرمشهر به کشور‌های همسایه بیان کرد: با تلاش و اقدامات صورت گرفته در سه ماهه امسال ۱۰۸ هزار و ۷۵۵ تُن آهن‌آلات از طریق بندر خرمشهر صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۳۷ درصدی داشته است.

خرمشهر بزرگترین بندر آزاد تجاری کشور است. این بندر در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند واقع است.

پارسال حدود سه میلیون تُن انواع کالا در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شد.

همه تأسیسات بندری خرمشهر در جریان تجاوز رژیم بعثی عراق نابود شد. بازسازی این بندر راهبردی پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد شروع شد وهم‌اکنون بازسازی آن به پایان رسیده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار