روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹

ساماندهی ۵۰۰ فروند شناور تفریحی در تالاب بین المللی انزلی/فعالیت ۲ هزار قایق موتوری تفریحی در آب‌های گیلان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از ساماندهی ۵۰۰ فروند شناور تفریحی در تالاب بین المللی انزلی خبر داد.
کد خبر: ۹۶۳۲۵

ساماندهی ۵۰۰ فروند شناور تفریحی در تالاب بین المللی انزلی/فعالیت ۲ هزار قایق موتوری تفریحی در آب‌های گیلان

رضا حسن پور در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به رونق گردشگری تالاب انزلی و برگزاری تورهای تفریحی در آبهای تالاب، ساماندهی شناورهای تفریحی فعال در تالاب صورت گرفته است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با اشاره به فعالیت بیش از دو هزار فروند شناور تفریحی کوچک در آبهای استان گیلان، گفت: بخش اعظم این شناورها در تالاب انزلی به گردشگران خدمات رسانی می کنند.

وی با اشاره به اینکه 500 فروند از این شناورها ساماندهی شده اند، بیان داشت: این شناورهای تفریحی ظرفیت حداکثر 12 نفر گردشگر را دارند و با کسب مجوزهای ایمنی و استاندارد مجاز به فعالیت در آبهای تالاب انزلی هستند.

این مقام مسئول در استان گیلان، تصریح کرد: همچنین نرخ قایقهای تفریحی فعال با همکاری تعاونی های قایقرانی تالاب انزلی طی پروسه ساماندهی شناورهای تفریحی این تالاب تعیین و بر اعمال دقیق آن در طول سال نظارت می شود.

وی اذعان داشت: تأمین سوخت یارانه‌ای‌، بیمه و ایمنی شناورها نیز از دیگر اقدامات انجام شده در راستای ساماندهی شناورهای تفریحی فعال در تالاب انزلی بوده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، ابراز امیداوری کرد: به زودی سایر قایقهای تفریحی فعال در سطح آبهای ساحلی استان گیلان نیز شناسایی و فعالیت گردشگری دریایی آنها ساماندهی شود.

وی  خاطرنشان ساخت: علاوه بر نظارت یکسان سازی نرخ قایق‌های تفریحی فعال در تالاب انزلی، همچنین کلاسهای آموزشی ویژه قایقداران تالاب انزلی به طور مرتب برگزار می‌شود.

این مقام مسئول در استان گیلان یکی از دلایل مهم رونق گردشگری تالاب بین‌المللی انزلی را رویش گل‌های لاله و نیلوفر آبی در این تالاب عنوان کرد و اظهار داشت: همین رخداد طبیعی در تالاب، هر ساله باعث جذب گردشگران زیادی به این منطقه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون رویش نیلوفرهای آبی در تالاب انزلی به اوج خود رسیده است، اذعان داشت: آغاز دوره گل‌دهی نیلوفر آبی یا به عبارتی لاله تالابی بسته به شرایط آب و هوایی هر ساله از اوایل تیر تا اواخر شهریور ماه است.

حسن پور، همچنین از ورود گردشگران خارجی به تالاب انزلی خبر داد و گفت: گردشگران می توانند با استفاده از شناورهای در نظر گرفته شده در نقاط مختلف تالاب بین المللی انزلی، برای دیدن نیلوفرهای آبی به تمام بخش های تالاب انزلی سفر کنند.

وی یادآور شد: البته بخشی از تالاب انزلی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان منطقه حفاظت شده در نظر گرفته شده که ورود به آن بخش‌ها نیاز به اخذ مجوز های زیست‌محیطی دارد، بنابراین گردشگرانی که با قایقهای تفریحی به گشت در تالاب می‌پردازند وارد آن مناطق نمی‌شوند.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان یادآور شد: با توجه به حجم چشمگیر ورود گردشگران به تالاب بین‌المللی انزلی، لذا توسعه پایدار گردشگری در این منطقه در دستور کار دستگاه‌های مرتبط استان قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: این امر به معنای توسعه صنعت توریسم در تالاب انزلی و محوطه های اطراف آن همگام با حفاظت محیط زیست است که به این منظور با همکاری مشترک سازمان حفاظت محیط زیست برنامه های جامعی به منظور توسعه پایدار گردشگری در روستاهای اطراف تالاب برنامه ریزی شده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار