۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴

اختصاص یک میلیون دلار برای صنایع دریایی خوزستان از محل صندوق توسعه ملی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان از تخصیص یک میلیون دلار برای توسعه و بهسازی صنایع دریایی خوزستان از محل صندوق توسعه ملی خبر داد.
کد خبر: ۹۶۳۲۱

اختصاص یک میلیون دلار برای صنایع دریایی خوزستان از محل صندوق توسعه ملی


حمیدرضا فلاح در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مانا افزود: خوزستان ظرفیت‌های خوبی در بخش صنایع دریایی دارد و اقدامات ارزشمندی در این حوزه انجام شده که باید تداوم یابد.

وی گفت: تخصیص یک میلیون دلار از صندوق ذخیرۀ ارزی به بخش صنایع دریایی می‌تواند تحول خوبی برای بازسازی و فعالیت مجدد صنایع دریایی استان ایجاد کند.

فلاح اظهار داشت: ارز تخصیصی برای صنایع کشتی‌سازی و تأسیسات فراساحل صنایع خوزستان با هدف ایجاد اشتغال براساس توسعه دریامحور هزینه خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان از آمادگی بانک‌های استان برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با بازپرداخت بلند مدت خبر داد.

وی گفت: از صنایع دریایی خوزستان انتظار می‌رود به کسب و کار‌های دانش بنیان، پیشرو و خلاق توجه داشته باشند تا برای رقابت در بازار بین‌المللی، محصول با کیفیت تولید شود.

فلاح افزود: حدود پنج هزارنفر در بخش صنایع دریایی در خوزستان مشغول کار هستند با سرمایه گذاری در این بخش امکان رساندن اشتغال به ۲۰ هزار نفر وجود دارد.

بیشتر صنایع دریایی خوزستان در شهر‌های خرمشهر، آبادان و چوئبده متمرکز هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار