هفته کار و کارگر کرامی باد

      
۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵

رهاسازی بیش از ۲ میلیون بچه ماهی در تالاب‌های بین‌المللی شادگان و هورالعظیم

رئیس گروه بازسازی ذخایر اداره کل شیلات خوزستان گفت: با هدف بازسازی ذخایر آبزیان بیش از دو میلیون قطعه انواع بچه ماهی بومی در تالاب‌های بین‌المللی شادگان و هورالعظیم رهاسازی شد.
کد خبر: ۹۶۲۵۸
رهاسازی بیش از ۲ میلیون بچه ماهی در تالاب‌های بین المللی شادگان و هورالعظیم
 
به گزارش خبرنگار مانا، هومن مکوندی در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌ها افزود: به منظور حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان در منابع آب‌های داخلی استان، رونق اقتصادی منطقه و اشتغال پایدار جوامع روستایی و صیادی طی هفته گذشته با حضور مسئولان ادارات مربوطه و کارشناسان شیلات نسبت به رهاسازی بیش از دو میلیون قطعه انواع بچه ماهی بومی گونه‌های (بنی- گطان- برزم و عنزه) در تالاب شادگان و هورالعظیم اقدام شد.
وی با اشاره به تداوم اجرای عملیات رهاسازی بچه ماهیان بومی در منابع آب‌های داخلی استان، پراکنش این گونه‌ها را بیشتر در تالاب هورالعظیم، تالاب شادگان، رودخانه کرخه، کارون، دز و مارون عنوان کرد.

وی با تأکید بر ضرورت تأمین حق‌آبه مناسب تالاب‌ها و رودخانه‌ها افزود: تالاب‌ها باتوجه به تنوع زیستی فراوان و فراهم کردن محیط زیست و غذای مناسب به عنوان یک اکوسیستم ارزشمند اهمیت بالایی در ایجاد اقتصاد جوامع محلی از طریق تولید ماهی ایجاد می‌کنند.

مکوندی اضافه کرد: کار رهاسازی بچه ماهیان با هدف حفظ اشتغال و بازسازی ذخایر آبزیان تداوم خواهد داشت.

سالانه حدود ۱۵ هزار تُن ماهی از تالاب‌های شادگان و هورالعظیم صید می‌شود ضمن آنکه این تالاب‌ها نقش مهمی در حفظ چرخه حیات و جلوگیری از گرد و خاک دارند.

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار