روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸

طرح جامع شناسایی نقاط توریستی در سواحل گیلان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از تدوین و اجرای طرح جامع شناسایی مراکز تفریحی و توریستی در سواحل استان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۰۱

طرح جامع شناسایی نقاط توریستی در سواحل گیلان

 

ولی جهانی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: استان گیلان به دلیل برخورداری بخش قابل توجهی از سواحل دریای خزر به عنوان یکی از اصلی‌ترین قطب‌های گردشگری کشور محسوب می‌شود.

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، ادامه داد: همواره در طول سال شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی بسیاری در استان به ویژه سواحل هستیم.

وی گفت: با توجه به ورود حجم زیاد گردشگر به سواحل استان، توسعه و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری بیشتر در این مناطق در دستور کار قرار گرفته است که تحقق این امر قبل از هر اقدام نیازمند شناسایی نقاط توریستی در طول نوار ساحلی گیلان است.

وی اذعان داشت: در همین راستا طرح جامع شناسایی مراکز تفریحی و توریستی در سواحل استان گیلان تدوین و اجرایی خواهد شد.

به گفه جهانی، بر‌اساس طرح تهیه شده نقاطی از ساحل که از قابلیت لازم جهت ایجاد مراکز تفریحی ساحلی و دریایی برخوردار باشند شناسایی و سپس پروژه‌های گردشگری در آن‌ها با همکاری سرمایه گذاران بخش خصوصی اجرایی خواهد شد.

مدیرکل اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان در ادامه گفته‌های خود از ورود بیش از پنج میلیون مسافر به گیلان خبر داد و افزود: این تعداد مسافر فقط در تعطیلات خرداد ماه به گیلان آمدند.

جهانی از افزایش ۱۲۵ درصدی ماندگاری سفر در گیلان خبر داد و اضافه کرد: با اجرای برنامه‌های فرهنگی، نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و برنامه‌های متنوع توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، میزان ماندگاری مسافران ارتقا پیدا کرده است.

این مقام مسئول در استان گیلان، تصریح کرد: گیلان به جهت افزایش میزان ماندگاری مسافر هم اکنون جزء دو استان برتر کشور شناخته شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار