۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد:

۶ خدمه لنج باری از مرگ نجات یافتند

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با حضور به موقع شناور امدادی، شش سرنشین موتور لنج باری از خطر غرق در آب‌های خلیج فارس نجات پیدا کردند.
کد خبر: ۹۶۱۲۹

۶ خدمه  لنج باری از مرگ نجات یافتند

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی نسب با اشاره به امدادرسانی به شش خدمه موتور لنج باری در خلیج فارس اظهار داشت: پیرو اعلام اضطرار موتور لنج باری به مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی بندر عسلویه مبنی بر نجات شش نفر از درون یک فروند جان پناه در ۳۲ مایلی بندر عسلویه، پس از هماهنگی‌های لازم یدک کش فتح‌المبین به منطقه اعزام شد.

وی بیان کرد: یدک‌کش امدادی فتح‌المبین پس از رسیدن به شناور مضطر و نجات افراد، آن‌ها را به اسکله پارس در بندر عسلویه منتقل کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: افراد نجات یافته ابتدا در موتور لنج باری در مسیر دبی – بندر ریگ بودند که به دلیل آبگرفتگی شناور ناگزیر به استفاده از جان پناه و رها کردن موتور لنج شده بودند.

شکیبی نسب افزود: براساس اطلاعات دریافتی، موتور لنج مضطر بعد از مدتی کوتاه به دلیل حجم زیاد آبگرفتگی و نفوذ حجم زیادی از آب غرق شد.

وی اظهار کرد: از دریانوردان انتظار داریم با رعایت موارد ایمنی شرایطی را فراهم کنند تا سوانح دریایی در آب‌های استان به حداقل ممکن برسد.

شکیبی نسب افزود: دریانوردان در صورت مواجهه با سوانح دریایی باید در اسرع وقت نسبت به ارتباط تلفنی با سامانه ۱۵۵۰ به عنوان مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی اقدام کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار