۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲

توقیف ۱۷ شناور صیادی در حال صید به روش ترال در مناطق ساحلی خوزستان

سرپرست یگان حفاظت از منابع آبزی شیلات خوزستان گفت: با تلاش یگان‌های حفاظت آبزیان، ۱۷ فروند شناور صیادی که در حال صید به روش مخرب و غیرقانونی ترال بودند در روز‌های اخیر توقیف شدند.
کد خبر: ۹۶۰۳۵

توقیف ۱۷ شناور صیادی در حال صید به روش ترال در مناطق ساحلی خوزستان

کامران شریفی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: ۲۲ نفر از خدمه این شناور‌ها نیز بازداشت و به مراجع قضایی خوزستان معرفی شدند.
وی گفت: چهارهزار و ۲۴۰ کیلوگرم انواع ماهی و میگو و ۱۷ دستگاه ترال از این شناور‌ها کشف و ضبط شد.
سرپرست یگان حفاظت از منابع آبزی شیلات خوزستان با تأکید بر اینکه صید به روش ترال در زیستگاه‌ها و صیادگاه‌های شمال غرب خلیج فارس به طور کامل ممنوع است و با صیادان متخلف برخورد قانونی می‌شود افزود: صید به روش ترال به نابودی گونه‌های باارزش آبزی منجر می‌شود افزود: برخی از گونه‌های آبزی دریایی در خلیج فارس به علت صید غیرمجاز و استفاده از روش‌های غیرقانونی رو به انقراض رفته‌اند.

وی روند کاهشی میزان صید در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس را از پیامد‌های صید به روش ترال بیان کرد و افزود: یگان حفاظت از منابع آبزیان دریایی با تخلفات صید و صیادی با هدف صیانت از ذخایر آبزیان برخورد قانونی می‌کند.

سنگینی ناوگان صید و صیادی، ورود شناور‌های بیگانه به محدوده صیادگاه‌های داخلی، فعالیت شناور‌های غیرمجاز و فاقد پروانه، صید در فصل ممنوعیت و استفاده از صید ترال از چالش‌های صید و صیادی در خوزستان است.

سالانه حدود ۵۰ تا ۵۵ هزار تُن ماهی و میگو در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس صید می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار