۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱

توقیف شناور صیادی حامل سوخت قاچاق در آب‌های شمال غرب خلیج فارس

جانشین فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان از توقیف شناور صیادی حامل سوخت قاچاق در آب‌های شمال غرب خلیج فارس خبر داد.
کد خبر: ۹۶۰۱۶

توقیف شناور صیادی حامل سوخت قاچاق در آب‌های شمال غرب خلیج فارس

 

سرهنگ منصور رضا عزیزی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: مأموران پایگاه دریابانی ماهشهر در نتیجه ساعت‌‎ها کار اطلاعاتی، از قصد قاچاقچیان برای خروج محموله سوخت در آب‌های سرزمینی شمال غرب خلیج فارس آگاه شدند و موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار داشت: مأموران دریابانی با اعزام به موقع به محل و درعملیاتی غافلگیرانه موفق شدند یک فروند شناور صیادی را هنگام خروج از آب‌های داخلی کشور متوقف کنند.

سرهنگ رضا عزیزی افزود: مأموران دریابانی در جریان بازرسی از این شناور، مقدار هفت هزار لیتر سوخت (گازوییل) قاچاق که در مخازن شناور جاسازی شده بود کشف و ضبط کردند.

جانشین فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان در ادامه گفت: در این ارتباط سه متهم به قاچاق سوخت بازداشت و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

وی گفت: سوخت مکشوفه قاچاق پس از تنظیم صورتجلسه تحویل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران شد و شناور صیادی نیز به یکی از پایگاه‌های دریابانی هدایت شد.

سرهنگ رضا عزیزی به شناور‌های صیادی که به بهانه فعالیت تجاری اقدام به سوخت‌گیری و روانه دریا می‌شوند تا سوخت قاچاق را به دلالان بفروشند هشدار داد و افزود: دریابانی با مسأله قاچاق سوخت از مرز‌های دریایی کشور مقابله خواهد کرد.

در سال جاری مأموران دریابانی خوزستان دستِ کم ۱۱ فروند شناور صیادی، باری و تجاری حامل بیش از ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق را توقیف کردند.

استان خوزستان با ۵۰۰ کیلومتر سواحل دریایی، رودخانه‌ای و آبراهی در معرض قاچاق کالا و سوخت بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار