۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴

۳۳ فروند کشتی در انتظار تخلیه در لنگرگاه بندر امام

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: هم اکنون ۳۳ فروند کشتی اقیانوس پیما حامل کالا‌های اساسی در انتظار تخلیه محموله‌های خود هستند.
کد خبر: ۹۵۹۹۰

۳۳ فروند کشتی در انتظار تخلیه در لنگرگاه بندر امام

بهروز آقایی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این کشتی‌ها حامل دو میلیون و ۲۱۰ هزار تُن گندم، جو، کنجاله، ذرت و دانه‌های روغنی هستند.

وی علت معطلی این کشتی‌ها را با وجود آمادگی کامل برای تخلیه محموله‌های آنان، مشکلات ارزی و اسنادی بیان و ابراز امیدواری کرد با گشایش‌های ارزی، این کشتی‌ها در بندرگاه امام خمینی پهلو بگیرند.

آقایی اظهارداشت: در ماه‌های فروردین و اردیبهشت یک میلیون و ۹۰۳ هزار تُن کالای اساسی از ۳۱ فروند کشتی حامل کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره) تخلیه که از این میزان یک میلیون و ۶۵۰ هزار تُن توسط کامیون و ۲۱۰ هزار تُن از طریق قطار باری به سایر نقاط کشور حمل شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان موجودی کالا‌های اساسی در انبار‌های بندر امام خمینی را دو میلیون و ۲۵۳ هزار تُن بیان کرد و افزود: این کالا‌ها به تدریج در حال حمل به سایر نقاط کشور هستند.

پارسال حدود ۱۵ میلیون تُن کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی  وارد کشور شد. این بندر راهبردی و عملیاتی ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۶۰ میلیون تُن کالا‌های نفتی و غیرنفتی را دارد. حدود ۸۰ درصد حجم کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی وارد کشور می‌شود.

این بندر که پرترافیک‌ترین بندر کشور پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است در ۱۲۰ کیلومتری جنوب اهواز و در سواحل خور‌موسی در محدودۀ آب‌های شمال غرب خلیج فارس واقع شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار