۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
مدیر کل بنادر استان بوشهر خبر داد:

افتتاح پایانه مسافری دریایی بندر بوشهر دی ماه امسال

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به افتتاح بخش دریایی پایانه مسافری بندر بوشهر گفت: بخش خشکی این پایانه دریایی دی امسال وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.
کد خبر: ۹۵۹۷۱

افتتاح پایانه مسافری دریایی بندر بوشهر دی ماه امسال

محمد شکیبی نسب در گفتگویی با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به ساخت پایانه مسافری دریایی بندر بوشهر اظهار داشت: بوشهر در عرصه گردشگری دریایی نقش مهمی دارد که در این راستا توسعه زیرساخت‌های بندری  مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی با اشاره به راه‌اندازی پایانه مسافر دریایی بوشهر گفت: این پایانه نقش مهمی در پاسخگویی به نیاز‌های گردشگران در حوزه دریا دارد که اکنون روند اجرایی آن تسریع یافته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از افتتاح بخش دریایی پایانه مسافری بندر بوشهر در سال قبل خبر داد و گفت: سالن و محوطه پایانه مسافر دریایی بوشهر نیز امسال تکمیل می‌شود.

شکیبی نسب ساخت پایانه مسافری دریایی بندر بوشهر را بر اساس استاندارد‌های بین‌المللی اعلام کرد و گفت: بر اساس قرارداد منعقد شده سالن و محوطه پایانه مسافری بندر بوشهر باید در خرداد سال ۱۴۰۳ تکمیل و افتتاح شود، ولی با تلاش انجام شده چهار ماه زودتر از برنامه زمان‌بندی، دی ماه امسال وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

وی از افزایش عمق اسکله پایانه مسافری دریایی بوشهر خبر داد و بیان کرد: در پایانه مسافری بندر بوشهر تردد کشتی‌هایی با طول ۱۴۵ متر طراحی شده و عمق آب در این اسکله  با انجام لایروبی از ۵ به ۷ متر افزایش یافته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: در ساخت پایانه مسافری دریایی بندر بوشهر افزون بر ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و براساس استاندارد‌های جهانی ساخته شده است.

شکیبی‌نسب از توسعه زیرساخت‌های بندری خبر داد و بیان کرد: با تخصیص اعتبارات لازم زیرساخت‌های بندری در نقاط مختلف استان بوشهر و در ۱۱ بندر تجاری توسعه یافته و امسال طرح‌های مهم بندری در حال اجرا است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار