۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳

خوزستان در ردیف ۳ استان برتر در حوزه آبزی پروری

مشاور و مدیرکل امور استان‌های سازمان شیلات ایران با بیان اینکه تولیدات آبزی پروری نسبت به صید و صیادی در خوزستان نسبت به سایر استان‌ها پیشی گرفته است گفت: خوزستان جزو سه استان برتر در حوزه آبزی پروری محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۵۹۵۳

خوزستان در ردیف ۳ استان برتر در حوزه آبزی پروری

به گزارش خبرنگار مانا، مهدی دهقانی در حاشیه برگزاری اولین جشنواره طبخ آبزیان در خوزستان در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌ها با بیان اینکه تولیدات آبزی پروری نسبت به صید و صیادی در خوزستان نسبت به سایر استان‌ها پیشی گرفته است گفت: خوزستان با داشتن ۲۲۰ کیلومتر نوار ساحلی و پتانسیل‌های بالقوه شیلاتی در حوزه آبزی‌پروری رتبه دوم کشوری را داراست.
وی با اشاره به اینکه تلاش ما بر ارتقای میانگین مصرف آبزیان در نقاط مختلف کشور است یادآور شد: در حال حاضر مصرف سرانه آبزیان در خوزستان حدود ۱۹ کیلوگرم و با فرهنگ سازی مناسب مصرف ماهی در سبد خانواده‌های ایرانی می‌تواند با سرانه مصرف در سطوح جهانی برابری کند.
وی ادامه داد: استان خوزستان جزو سه استان برتر در حوزه آبزی پروری است و در این راستا اقدامات بسیار ارزنده‌ای در استان صورت گرفته است.

دهقانی تولیدات آبزی پروری در خوزستان را ۸۶ هزار تُن در سال بیان کرد و افزود: بخش مهمی از تولیدات آبزی به خارج صادر می‌شود.

وی گفت: تولیدات آبزی در خوزستان از صید‌و‌صیادی دریایی پیشی گرفته است و این یک نقطه قوت برای خوزستان در راستای صیانت از ذخایر آبزیان دریایی است.

مشاور رئیس سازمان شیلات ایران در ادامه افزود: بسیاری از گونه‌های باارزش دریایی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس از جمله زبیدی و شوریده به علت فشار بیش از حد به ذخایر آبزیان، در معرض خطر انقراض قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مانا، آبزیان دریایی و پرورشی در سبد غذایی خانوار‌های مناطق ساحلی خوزستان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار