۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷

تهیه سند توسعه گردشگری تالاب شادگان در دستور سازمان حفاظت محیط زیست

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: تهیه سند توسعه گردشگری تالاب بین المللی شادگان در دستور کاری سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۵۹۴۲

تهیه سند توسعه گردشگری تالاب شادگان در دستور سازمان حفاظت محیط زیست

سیدعادل مولا در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به تاکید رئیس جمهور مبنی بر توسعه گردشگری آبی در تالاب شادگان در سفر هفتم و هشتم اردیبهشت ماه جاری خود به خوزستان و بازدید میدانی از این تالاب اظهار داشت: پیش نویس سند توسعه گردشگری این تالاب در دفتر تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست در دست تدوین است.

وی گفت: براساس جلسات فشرده با دستگاه‌های مرتبط با این سند، نمایندگان جوامع محلی و نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد، سند اولیه در اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان تنظیم و جهت اظهار نظر و رفع نواقص در اختیار دفتر تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.

مولا ادامه داد: در تنظیم این سند، حفاظت و بهره‌برداری خردمندانه از ظرفیت‌های گردشگری تالاب در کنار ارتقای وضعیت معیشت جوامع محلی و بحث حفاظت از این زیست بوم بین‌المللی بیشتر مد نظر قرار گرفته است.

رئیس جمهور در ابتدای ماه جاری در بازدید از تالاب بین‌المللی شادگان، ضرب‌الاجل یک ماهه برای تدوین سند توسعه این تالاب  صادر کرد.

رئیس جمهور با حضور در روستای صراخیه که به "ونیز" ایران معروف است و در جوار این تالاب قرار گرفته است گفته بود تالاب شادگان این ظرفیت را دارد که در خدمت صنعت گردشگری کشور قرار گیرد.

تالاب بین‌المللی شادگان با بیش از ۵۰۰ هزار هکتار وسعت در جنوب خوزستان قرار دارد که بزرگ‌ترین تالاب ثبت شده کشور در فهرست تالاب‌های بین‌المللی است.

این تالاب به دلیل هوای معتدل در فصل زمستان محل زیست بیش از ۱۱۰ گونه گیاهی، ۱۷۴ گونه پرنده بومی و مهاجر شامل گیلانشاه و اردک مرمری، ۳۶ گونه پستاندار، سه گونه دوزیست و ۹ گونه خزنده است.

تالاب شادگان از طریق خور‌های متعدد به خلیج فارس متصل است. بندر شادگان در خور ابوخضیر در محدوده تالاب شادگان واقع شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار