۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳

بهره‌برداری از ۲ ایستگاه مکانیزه ویژه‌ی خنکاران در بندر امام

معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: با هدف ارتقاء شرایط رفاهی کارگران خنکار مجتمع بندری امام خمینی دو ایسگاه استراحت مکانیزه ویژه خنکاران در اسکله‌های این مجتمع بندری جانمایی، تجهیز و استراحگاه آنان نیز ساماندهی شد.
کد خبر: ۹۵۹۳۷

بهره‌برداری از ۲ ایستگاه مکانیزه ویژه‌ی خنکاران در بندر امام

به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی اداره کل بنادرو دریانوردی استان خوزستان، نورالله اسعدی افزود: با  آغاز فصل گرم سال و به منظور تمهید شرایط مساعد برای ادامه فعالیت کارگران و حفظ تندرستی آنان، دو ایستگاه مجهز با وسایل سرمایشی در سطح اسکله‌های مجتمع بندری امام خمینی جانمایی شد.

وی در ادامه افزود: این دو ایستگاه به عنوان پایلوت بهره‌برداری خواهد شد و بنا به نیازمندی در هر نقطه از این اسکله‌های این مجتمع بندری تعداد آن‌ها افزایش خواهد یافت.

اسعدی با اشاره به برنامه‌ریزی این اداره کل برای ارتقاء مستمر شرایط رفاهی کارگران تخلیه و بارگیری کشتی‌ها موسوم به خنکار که از نیرو‌های تأثیرگذار در تداوم چرخه فعالیت‌های بندری هستند تصریح کرد: به همین منظور شرایط بهداشتی و رفاهی استراحتگاه آنان که در جوار مجتمع بندری قرار دارد،  نیز مورد بررسی قرار گرفت و مجموعه اقداماتی به منظور تعویض و نوسازی ملزومات بخش‌های حمام، سرویس بهداشتی و سیستم لوله‌کشی آب به مرحله اجرا گذاشته شد.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع تصریح کرد: این اقدامات بخشی از مجموعه اقدامات پیوسته اداره کل بنادر ودریانوردی خوزستان برای خدمات‌رسانی به کارگران خنکار است و تلاش می‌شود با بررسی جوانب مختلف معضلات و مشکلات این قشر،  شرایط بهتری برای کار و استراحت آنان فراهم شود.

به گفته وی به منظور صیانت از حقوق کارگران خنکار اقدامات متعددی از جمله ساماندهی پوشش بیمه‌ای، حقوق و دستمزد  در قالب  انعقاد پیمان دسته‌جمعی بین انجمن‌های صنفی کارفرمایان و کارگران تخلیه و بارگیری کشتی در دست پیگیری است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار