۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴

افتتاح بزرگترین شبیه ساز ناوبری غرب آسیا با حضور فرمانده کل ارتش

افتتاح بزرگترین شبیه ساز ناوبری غرب آسیا با حضور فرمانده کل ارتش
بزرگترین شبیه ساز جامع ناوبری غرب آسیا با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در دانشگاه دریایی نوشهر افتتاح شد.
کد خبر: ۹۵۹۲۷

به گزارش مانا، سامانه جامع ناوبری و فرماندهی کشتی که توسط پژوهشگران دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر در مراکز رشد غرب استان ساخته شده است در راستای عملیاتی شدن تدابیر مقام معظم معظم مبنی بر استفاده از دانش روز در نیروی دریایی افتتاح شد.

امیر سرلشکر سیدرحیم موسوی فرمانده کل ارتش امروز در آیین افتتاح بزرگ‌ترین شبیه‌ساز جامع ناوبری و فرماندهی کشتی در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر با اشاره به نقش شبیه‌ساز‌ها در عرصه فناوری و نظامی، گفت: توسعه دریامحور  الزاماتی دارد  که با استفاده از شبیه‌سازها، مهارت‌ها را می توان افزایش داد.

او با بیان اینکه استفاده از این تجهیزات هزینه‌ها و خطرپذیری را کاهش می دهد ابراز امیدواری کرد از این پس آینده بهتری را برای نیروی دریایی در ارائه خدمات آموزشی شاهد خواهیم بود.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: مجموعه‌ای از دانش، اراده، روحیات قوی انقلابی سبب دستیابی به این فناوری شده است و امیدواریم روز به روز به افتخارات بیشتری در سایه رهبری فرمانده معظم کل قوا دست یابیم.

طراحی شبیه ساز ناوبری از سال ۹۵
امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز  با بیان اینکه مشابه این شبیه ساز قبلا با کیفیت و توانمندی پایین تری از کشور‌های دیگر تامین می‌شد ، گفت:  متاسفانه این شبیه سازها نه پشتیبانی خوبی داشتند و نه نیازمندی آموزشی ما را تامین می‌کرد.

او افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران با کمک شرکت های دان بنیان از  سال ۹۵ طراحی این شبیه ساز را در دستور کار قرار داد تا دیگر وابستگی به خارج نداشته باشیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: رعایت  استاندارد‌های بین المللی و جهانی در ساخت و طراحی این شبیه ساز مد نظر ما بود که به شکر خدا امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

پیچیدگی ساخت شبیه ساز‌ها
امیردریا دوم آریا شفقت فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر نیز در این مراسم، گفت: اساتید، دانشجویان و پژوهشگران این دانشگاه موفق شدند با بهره‌گیری از دانش جوانان یکی از پیشرفته‌ترین شبیه‌ساز‌های دریایی حوزه ناوبری و فرماندهی کشتی را طراحی و عملیاتی کنند.

او افزود: این شبیه ساز یکی از سخت‌ترین شبیه‌ساز‌ها در حوزه علوم و فناوری دریایی است که به دلیل پیچیدگی‌ها نیازمند دانش مختص خود است که باید گسترش یابد.

شفقت ادامه داد: مسیر رشد در این دانشگاه با تکیه بر توان داخلی افزایش خواهد یافت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار