۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲

ساخت شناور‌های پیشرفته نظامی در نیروی دریایی سپاه با ۲۰۰۰ کیلومتر برد

فرمانده نیروی دریایی سپاه از ساخت شناور کلاس حاج قاسم سلیمانی توسط جوانان خبر داد و گفت: شناور‌های پیشرفته نظامی شهید سلیمانی در نیروی دریایی سپاه با ۲۰۰۰ کیلومتر برد توسط جوانان ساخته شد.
کد خبر: ۹۵۸۸۳

ساخت شناور‌های پیشرفته نظامی در نیروی دریایی سپاه با ۲۰۰۰ کیلومتر برد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر سردار علیرضا تنگسیری در جمع خبرنگاران در بوشهربا اشاره به ساخت شناور شهید سلیمانی و الحاق آن به نیروی دریایی سپاه، اظهار داشت: کلاس شناور حاج قاسم سلیمانی در نیروی دریایی سپاه طراحی و ساخته شده که یکی از آنها به نام این سردار بزرگ اسلام است.

وی شناور حاج قاسم سلیمانی را منحصر به فرد دانست و تصریح کرد: این شناور در ایران توسط جوانان 35 ساله در نیروی دریایی سپاه طراحی شده و دارای کاتاماران بدنه دوجداره است به گونه‌ای که اگر یک سمت آن مورد اصابت قرار بگیرد و سمت دیگر عملیاتی است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران اضافه کرد: شناور شهید سلیمانی تنها شناور جمهوری اسلامی ایران است که دارای موشک‌های سطح به هوا عمود پرواز بر روی آن قرار دارد.

تنگسیری برد موشک‌های مستقر بر روی شناور کلاس حاج قاسم سلیمانی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: موشک‌های این شناور از 40 کیلومتر تا 2 هزار کیلومتر برد دارد.

وی با بیان اینکه یکی از این شناورها به نام حاج قاسم سلیمانی است گفت: شناور دیگر این مجموعه به نام شهید باقری است که در منطقه دوم نیروی دریایی سپاه مستقر می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران شناور سوم کلاس حاج قاسم سلیمانی را به نام شهید صیاد شیرازی دانست و بیان کرد: شناور بعدی این کلاس به نام شهید رئیسعلی دلواری ساخته می‌شود.

تنگسیری بیان کرد: افتخار می‌کنیم یکی دیگر از شناورهای کلاس حاج قاسم سلیمانی به نام یک شهید از خطه دلوار تحت عنوان رئیسعلی دلواری نام‌گذاری می‌شود تا در مقابل استکبار جهانی در خلیج فارس بایستد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار