۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱

صادرات ۲۵ درصد محموله‌های تجاری کشور از گمرکات بوشهر

استاندار بوشهر گفت: سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۵ درصد صادرات و واردات کالا‌های تجاری کشور از گمرکات استان بوشهر انجام شده است.
کد خبر: ۹۵۸۶۸

صادرات ۲۵ درصد محموله‌های تجاری کشور از گمرکات بوشهر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، احمد محمدی‌زاده در نشست با مسئولان و کارکنان گمرک بوشهر با قدردانی از فعالیت این مجموعه یکی از نماد‌های توسعه یک منطقه، کشور و استان را گمرک دانست و اظهار داشت: اگر گمرک به امکانات هوشمند، سیستمی، پیشرفته و فنّاور مجهز باشد زمینه توسعه آن منطقه بیش از گذشته فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه بوشهر همواره در طول تاریخ در عرصه تجارت و بازرگانی و اقتصاد فعالیت داشته است، گفت: اوج فعالیت تجاری استان بوشهر مربوط به انتهای دوره قاجار است که قطب تجارت و بازرگانی ایران بود و در این دوره ۱۴ کنسولگری کشور‌های مختلف اروپایی و آسیایی در بوشهر فعال بود.

استاندار بوشهر با تأکید بر حفظ جایگاه بوشهر در عرصه تجارت و بازرگانی تصریح کرد: یکی از مزیت‌ها و ظرفیت‌های مهم در سال مهار تورم و رشد تولید نقش مهم گمرکات است.

محمدی‌زاده خدمات و فعالیت دست‌اندرکاران گمرکات استان بوشهر در سال ۱۴۰۱ را درخور تحسین دانست و متذکر شد: گمرکات استان بوشهر جایگاه مهمی در عرصه تجارت ایران دارند به‌گونه‌ای که ۲۵ درصد صادرات و واردات کالا‌های تجاری کشور از گمرکات استان بوشهر انجام می‌شود.

وی تسریع در تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان بوشهر را با تأثیر از خدمات فعالان عرصه گمرک دانست و افزود: افزایش تردد شناور‌های تجاری و باری از بنادر استان بوشهر در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن نشان از رشد اقتصادی است و استان بوشهر در عرضه خدمات گمرکی به فعالان اقتصادی در سال قبل رتبه برتر کسب کرد.

استاندار بوشهر برخورد با عوامل فساد را یکی از محور‌های مهم برشمرد و با توجه به توسعه روابط ایران و عربستان یادآور شد: استان بوشهر از توسعه روابط ایران و عربستان باید استفاده کند و انتظار می‌رود سازوکار روابط تجاری و بازرگانی گمرک بوشهر با یکی از بنادر عربستان فراهم شود.
محمدی‌زاده توسعه زیرساخت‌های گمرکی را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید امکانات و تجهیزات گمرکی به‌روزرسانی و مجهز به امکانات نوین شود.

وی با تصریح به نقش مهم گمرک در توسعه استان خاطرنشان کرد: گمرکات زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت استان بوشهر هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار