۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰

کشتی حامل خاک مخصوص تولید کود فسفات در بندر بوشهر پهلو گرفت

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: کشتی حامل خاک مخصوص و مورد نیاز تولید کود فسفات به ظرفیت ۲۲ هزار تن در بندر بوشهر پهلو گرفت.
کد خبر: ۹۵۸۶۵

کشتی حامل خاک مخصوص تولید کود فسفات در بندر بوشهر پهلو گرفت

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، خسرو عمرانی با اشاره به پهلوگیری کشتی حامل خاک مخصوص در بندر بوشهر اظهار داشت: این کشتی حاوی ۲۲ هزار تن محموله خاک مخصوص تولید کود فسفاته از کشور سوریه است که در اسکله نگین بوشهر لنگر انداخته است.

وی اظهار کرد: کود فسفاته در داخل کشور تولید می‌شود و خاکی که برای تولید کود از آن استفاده می‌شود وارداتی بوده و در حال حاضر از کشور سوریه این خاک وارد شده است.

عمرانی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۱۶ هزار تُن کود فسفاته  و این میزان در سال گذشته با ۱۴۰ درصد افزایش به بیش از ۳۷ هزار تن رسیده است.

مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر یادآور شد: همچنین از ابتدای سال تاکنون نیز بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ تن کود فسفاته در این استان تولید شده است.

وی بیان کرد: برنامه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور در راستای تامین خودکفایی با توجه و تاکید بر شرکت‌های دانش‌بنیان هدف‌گذاری شده است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در تولید کود فسفاته و پتاسه کشور در آینده به‌طور کامل به خودکفایی می‌رسد.

عمرانی اضافه کرد: در سال گذشته بیش از ۲۷ هزار تُن انواع کود‌های شیمیایی ازته، پتاسه و فسفاته در بخش کشاورزی استان بوشهر توزیع و مصرف شده که نسبت به سال گذشته ۵۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار