۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

سیاست‌های کلان اقتصادی بر پایه «اقتصاد دریا محور» در حال تدوین است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال تدوین سیاست‌های کلان بر پایه اقتصاد دریا محور هستند.
کد خبر: ۹۵۸۶۳

سیاست‌های کلان اقتصادی بر پایه «اقتصاد دریا محور» در حال تدوین است

به گزارش خبرنگار مانا؛ علی اکبر صفایی امروز سه شنبه در چهاردهمین همایش بین المللی ICOPMAS که در محل مرکز همایش‌های صدا و‌سیما درحال برگزاری است، گفت: با وجود ۲۳۴ بندر و ۸۴۶ سازه دریایی و ظرفیت ۴۰۰ میلیون تنی بنادر، ایران کشوری دریا پایه است و بسیار خرسندیم که با رهنمودهای رهبری در حوزه اقتصاد دریا مسئولان نظام در دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام درحال تدوین سیاست‌های کلان ایران بر پایه اقتصاد دریا هستند تا سهم جی. دی. پی را از حوزه اقتصاد دریا افزایش چشمگیر دهد.

رئیس همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی افزود: این سیاست جدید ایران تحولات زیادی را در منطقه ایجاد خواهد کرد.

صفایی گفت: راهبردهای دیگری در ذیل اقتصاد دریا محور درباره تسهیل فضای کسب و‌ کار برای همه فعالان حوزه دریا و بهبود شرایط کسب و کار دریایی با مجوزهای قانونی اخذ خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر گفت: ارتقای ایمنی و امنیت دریانوردی و حفظ محیط زیست دریایی نیز هم چنان در اولویت برنامه‌های ایران است، در همین راستا مقابله با دزدی دریایی از جمله اقدامات مثبت ایران در  زمینه تأمین امنیت دریایی است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین گفت: همایش امروز در سالهای گذشته به دلیل بیماری کرونا برگزار نشده بود اما امسال با حمایت وزیر راه و‌ شهرسازی برگزار شد.

گفتنی است؛ همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی ICOPMAS ٢٠٢٢ آخرین بستر ارائه دستاوردها و نوآوری‌های علمی در ارتقای دانش مهندسی سواحل و صنعت دریایی است که با حضور مهندسان و صنعتگران بین‌المللی امروز برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار