۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹

صدور هشدار نارنجی برای تردد‌های دریایی در نوار ساحلی استان بوشهر

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از صدور هشدار نارنجی برای تردد‌های دریایی در خلیج فارس خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۵۶

صدور هشدار نارنجی برای تردد‌های دریایی در نوار ساحلی استان بوشهر

 

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، حجت خسروی از افزایش سرعت وزش باد در نوار ساحلی استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: تا روز چهارشنبه هفته جاری با وزش باد‌های شدید جنوبی با سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت نسبت به تردد‌های دریایی در خلیج فارس هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در مدت یاد شده ارتفاع موج دریا در خلیج فارس به ۱.۵ تا ۲.۵ متر افزایش می‌یابد خاطر نشان کرد: در این مدت نسبت به تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، غرق شدن شناور‌های سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تور‌های صیادی، غرق شدن شناگران و همچنین خطر خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی هشدار سطح نارنجی داده می‌شود.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: با این شرایط انتظار می‌رود جامعه هدف و ذی‌نفعان تدابیر لازم را برای جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی بیندیشند.

خسروی افزود: مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با شماره تلفن ۱۵۵۰ به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به هرگونه اضطرار دریایی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار