۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱
مدیرکل بنادر استان بوشهر:

حوضچه چندمنظوره جزیره خارگ از شناور‌های مغروقه پاکسازی شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: حوضچه چندمنظوره جزیره خارگ با هدف ارتقا سطح ایمنی تردد و حفظ محیط زیست دریایی از شناور‌های مغروقه پاکسازی شد.
کد خبر: ۹۵۸۴۶

حوضچه چندمنظوره جزیره خارگ از شناور‌های مغروقه پاکسازی شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی‌نسب با اشاره به خارج کردن شناور‌های غرقی از کف دریا اظهار داشت: در راستای وظایف حاکمیتی این اداره کل برای ایمن‌سازی آبراه‌های استان در سالیان گذشته، نسبت به خارج سازی شناور‌های مغروقه و رها شده اقدام شده است.

وی بیان کرد: در همین راستا دو فروند شناور مغروق و رها شده در حوضچه جزیره خارگ به نام‌های یدک‌کش نوید و بارج آنیا که محدودیت‌های بسیاری برای تردد دریانوردان ایجاد کرده بود در کمترین زمان ممکن از محل این حوضچه خارج‌سازی شدند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: این دو شناور غرقی علاوه بر ناایمن کردن دریانوردی، مشکلات زیادی در بهره برداری از اسکله مروارید خارگ و همچنین مشکلات زیست محیطی خاص خود را در حوضچه ایجاد کرده بود.

شکیبی‌نسب بیان کرد: با برنامه‌ریزی انجام گرفته و تلاش نیرو‌های عملیاتی پروژه پاک‌سازی حوضچه جزیره خارگ در کمتر از یک ماه به اتمام رسید که در نوع خود بی‌سابقه به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: پاک‌سازی حوضچه‌ها و کانال‌های دسترسی بنادر استان بوشهر از اولویت‌های راهبردی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر است که با انجام پایش‌های مستمر نسبت به شناسایی اولویت‌های محل اجرا پروژه پاک‌سازی اقدام می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار