۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸
استاندار بوشهر خبر داد:

افزایش حجم مبادلات تجاری بنادر بوشهر با کشور‌های حاشیه خلیج فارس

استاندار بوشهر با اشاره به افزایش مراوده تجاری با کشورهای همسایه گفت: فعالان اقتصادی استان بوشهر با کشورهای خلیج فارس مبادلات تجاری قوی دارند و اکنون حجم بالایی از صادرات این استان به کشورهای همسایه است.
کد خبر: ۹۵۸۴۵

افزایش حجم مبادلات تجاری بنادر بوشهر با کشور‌های حاشیه خلیج فارس


به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، احمد محمدی زاده در نشست با سفیر نیکاراگوئه در ایران با بیان اینکه استان بوشهر دارای بیش از ۷۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در حاشیه خلیج فارس است اظهار داشت: استان بوشهر با پنج کشور حاشیه خلیج فارس همسایه است.

وی بوشهر را قطب بزرگ نفت و گاز و پتروشیمی دانست و بیان کرد: ۷۵ درصد گاز کشور از بوشهر تولید می‌شود و ۹۰ درصد صادرات نفت از استان بوشهر است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ۵۰ درصد تولیدات پتروشیمی کشور متعلق به استان بوشهر است گفت: با راه‌اندازی واحد‌های در حال ساخت پتروشیمی، ظرفیت تولید پتروشیمی استان بوشهر افزایش می‌یابد.

محمدی‌زاده اظهار داشت: نیکاراگوئه خریدار محصولات پتروشیمی استان بوشهر است و با این سفر، حجم صادرات به این کشور افرایش می‌یابد.

وی به مزیت‌های اقتصادی و تولیدی استان بوشهر اشاره کرد و گفت: بوشهر ۱۵ درصد خرمای کشور را تولید و بیش از ۴۰ گونه خرما در استان داریم که تنوع زیادی دارد.

استاندار بوشهر اظهار کرد: ۵۰ درصد تولید میگوی پرورشی کشور مربوط به استان بوشهر است که امسال باتوجه به افزایش سطح زیرکشت این رقم بیشتر خواهد شد.

وی گفت: بوشهر آمادگی کاملی برای افزایش مبادلات تجاری با کشور نیکاراگوئه را دارد و سرمایه گذاران این کشور نیز می‌توانند در بخش‌های کشاورزی و انرژی و آبزی‌پروری در استان بوشهر سرمایه گذاری کنند.

محمدی زاده بیان کرد: با توجه به تولید گوشت باکیفیت در نیکاراگوئه و قیمت مناسب، آمادگی داریم در صورت فراهم شدن شرایط، نسبت به واردات گوشت از این کشور تحت مراقبت‌های بهداشتی اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: امیدوار هستم در سفر هیئت تجاری و اقتصادی نیکاراگوئه به ایران، قرارداد‌های جدیدی برای افزایش مناسبات تجاری بوشهر با نیکاراگوئه امضا شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار