۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
با حضور استاندار بوشهر؛

اتاق شبیه‌ساز فرماندهی کشتی در هنرستان بوشهر افتتاح شد

اتاق شبیه‌ساز فرماندهی کشتی در هنرستان فنی و حرفه‌ای بوشهر با حضور استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افتتاح شد.
کد خبر: ۹۵۸۴۲

 

اتاق شبیه‌ساز فرماندهی کشتی در هنرستان بوشهر افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، احمد محمدی زاده در مراسم افتتاح اتاق شبیه‌ساز فرماندهی کشتی اظهار داشت: آموزش‌ها در حوزه فنی و حرفه‌ای در دولت سیزدهم رویکردی جدید به خود گرفته است.
استاندار بوشهر با بیان اینکه اگر بر‌اساس حوزه کار و کاریابی آموزش‌های فنی حرفه‌ای صورت بگیرد نیرو بیکاری نخواهیم داشت، گفت: در منطقه عسلویه و کنگان به ۱۰ هزار نیروی کار نیازمندیم و شرط تحصیل وجود ندارد بلکه در رشته‌های مورد نیاز، مهارت ملاک است.
استاندار بوشهر با اشاره به اینکه همه را بسیج کرده‌ایم تا نیاز صنعت رفع شود، افزود: صنعت نفت و گاز و انرژی اتمی به شدت به نیروی انسانی نیازمند است بنابراین رویکرد‌ها باید تغییر کند.
وی با بیان اینکه استان ما یک استان ساحلی است، عنوان کرد: آموزش‌های دریایی در هنرستان‌های استان باید توسعه بیشتری یابد.
محمدی‌زاده تصریح کرد: امروز که طرح شبیه‌ساز اتاق ناوبری کشتی در هنرستان فنی و حرفه‌ای بوشهر افتتاح شد در کیفیت آموزش‌های دریایی خیلی مؤثر است و در این شبیه‌ساز ناخدا، ناوبر و یک افسر فرمانده آموزش‌های لازم را مانند محیط و صحنه‌های واقعی فرا می‌گیرد و ناوبری می‌کند.
وی با اشاره به اینکه در دهه‌های گذشته شبیه ساز‌ها وارداتی بودند، گفت: امروز با تلاش جوانان این سرزمین شبیه ساز‌ها تولید داخل است و این اتاق‌ها باعث یک تجربه عملی است.
استاندار بوشهر افزود: شبیه‌ساز کیفیت آموزش دریانوردی را ارتقا می‌دهد و باعث ایجاد تخصص لازم در دانش آموزان می‌شوند.
محمدی‌زاده با بیان اینکه چنین آموزشی‌هایی باعث کاهش تلفات و حادثه در دریا می‌شود، خاطر نشان کرد: هنرستان‌ها باید به واحد‌های صنعتی متناسب متصل شوند و ساز و کاری فراهم شود تا تجربه و علم کنار هم باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: هنرستان حاج جاسم بوشهری، دومین هنرستان مجهز به شبیه‌ساز فرماندهی کشتی در کشور است که از لحاظ قابلیت، توانمندتر و به روزتر محسوب می‌شود.
علی موحدی تاکید کرد: با کمک این تجهیزات، دوره‌های آموزش ناوبری و دریانوردی در این هنرستان مطابق آموزش‌های تراز اول دنیا ارائه خواهد شد.
وی گفت: با استفاده از این شبیه ساز فراگیران دوره ناوبری دوره‌های آموزشی رادار آرپا، اکدیس، جی پی اس/‌ای آی اس، جی ام دی اس اس را آموزش دیده و سناریو‌های متفاوتی را با استفاده از شناور‌های سبک و سنگین در بنادر و آبراه‌های متفاوت تجربه می‌کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار