۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳

مطالعات طرح جامع سواحل مکران به پایان رسیده است

معاون فنی مهندسی توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر از پایان نقل و انتقالات اراضی در پس کرانه سواحل مکران خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۱۰

مطالعات طرح جامع سواحل مکران به پایان رسیده است

به گزارش مانا، معاون فنی مهندسی توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر گفت: چهاردهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی Icopmas) ۲۰۲۳) هفته آینده با حضور نمایندگان کشور‌هایی خارجی از جمله ژاپن، کانادا و هند برگزار می‌شود.
علی فتحی افزود: آماده همکاری با همه کشور‌ها در حوزه‌های مختلف هستیم و مذاکراتی با آن‌ها صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه در بخش طراحی و اجرا تنها کشور خودکفا در منطقه هستیم، گفت: در حال حاضر هر گونه طراحی در بنادر کشورمان با توان متخصصان داخلی صورت می‌گیرد و در سال گذشته اسکله فاز سوم بندر رجایی با امکان پذیرش شناور‌های نسل جدید اجرا شد که همه مراحل آن با توان داخل به اجرا رسید.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ایران تنها کشوری است که در این بخش حتی نیازی به پیمانکار خارجی ندارد و بخش‌های طراحی و اجرا صد در صد بومی اجرا می‌شود.
فتحی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود اپراتور هندی اجازه استفاده تجهیزات وارد شده از جمله شش جرثقیل را نمی‌دهد و شرط اجازه از این جرثقیل‌ها را انعقاد قرارداد ۱۰ ساله اعلام کرده‌است، گفت: موضوع این است که باید باری وجود داشته باشد که از این تجهیزات استفاده شود، اما انعقاد قرارداد نهایی با هندی‌ها در مرحله نهایی است و با تکمیل قرارداد همه مشکلات برطرف می‌شود.
معاون سازمان بنادر درباره همکاری با کشور‌های چین و روسیه گفت: کارگروه‌های تخصصی را فعال کردیم و درباره دیپلماسی با کشور‌های خارجی جلسات برگزار می‌شود و البته بخشی از این همکاری‌ها به استراتژی‌های سیاسی کشور‌ها برمی‌گردد، اما کارگروه‌های فنی بین کشور‌ها فعال است.
وی درباره خودکفایی در تامین و ساخت برخی از تجهیزات ادامه داد: در بخش تجهیزات نهضتی را از سال‌های گذشته دنبال می‌کنیم که امروز توان تولید ۸۵۰ قطعه در بخش تجهیزات در کشور وجود دارد و توانستیم جلوی ارزبری را بگیریم.
وی با اشاره به مطالعات درباره بندر مکران در بخش هیدروگرافی گفت: طرح جامع و اقدامات اجرایی نقل و انتقالات اراضی در پسکرانه نیز صورت گرفته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار