۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
رئیس سازمان شیلات ایران:

خوزستان ظرفیت‌های خالی برای توسعه آبزی پروری دارد

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: خوزستان ظرفیت های خالی زیادی برای توسعه آبزی پروزی به منظور تأمین نیازهای کشور دارد.
کد خبر: ۹۵۷۵۶

خوزستان ظرفیت‌های خالی برای توسعه آبزی پروری دارد

به گزارش خبرنگار مانا، سیدحسین حسینی در جمع کارشناسان و مدیران شیلات خوزستان افزود: ظرفیت‌های استان خوزستان به گونه‌ای است که به تنهایی می‌تواند به اندازه کل کشور در حوزه شیلات تولید داشته باشد، اما هنوز دارای ظرفیت‌های خالی است.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف آبزیان در خوزستان به مصرف جهانی نزدیک شود افزود: آبزی مصرفی خوزستان باید به کل کشور ترویج شود.

رئیس سازمان شیلات ایران گفت:با توجه به تولید بالا و تنوع و طبخ صحیح آبزیان در استان خوزستان، سرانه مصرف آبزیان در استان خوزستان باید به اندازه میانگین سرانه مصرف جهانی برسد.

حسینی افزود: صنعت شیلات می‌تواند در حوزه‌های تحول و پیشرفت نقش‌آفرینی کند و با جذب سرمایه گذاری خواهد توانست در مهار تورم موثر واقع شود.

وی خاطر نشان کرد: الزامات و مکانیزم‌‎های اجرایی جهت سازگاری با شرایط کم آبی مورد بررسی قرار گیرد و با آسیب شناسی کارشناسی و بهره مندی از تمام ظرفیت‌ها به سمت پیشرفت و افزایش تولید در واحد سطح عمل کنیم.

رئیس سازمان شیلات ایران در ادامه با اشاره به تهیه اطلس شیلات کشور گفت: اطلس شیلات کشور دارای برش استانی و شهرستانی است و شامل موضوعاتی از جمله ترکیب گونه‌ای و تنوع گونه‌ای است که نقشه راهی برای بهره مندی از ظرفیت‌های موجود و ارزیابی مناطق مختلف شیلاتی است.

معاون وزیر با بیان اینکه در سالی که رونق تولید است و انتظاراتی از بخش‌های تولید و تحول وجود دارد به اهمیت ارتقای بهره وری از مراکز بازسازی ذخایر اشاره کرد گفت: مراکز بازسازی ذخایر بسیار مهم است و سیاستگذاری اصلی مبنی بر تغییر رویکرد از مدیریت صرفا دولتی به سمت نظارت دولتی و حاکمیتی و بهره‌برداری توسط بخش خصوصی با حفظ کاربری است.

رئیس سازمان شیلات کشور با اشاره به مصرف سرانه ۱۸ کیلوگرم آبزی در استان خوزستان ادامه داد: انتظار داریم که مصرف سرانه استان خوزستان به میانگین جهانی برسد و با برگزاری جشنواره‌ها ترویج فرهنگ آبزی مصرفی، به کل کشور ترویج شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار