۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲

برنامه ریزی برای تولید سالانه ۴۰ هزار تُن میگوی پرورشی در خوزستان

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: برای تولید بیش از ۴۰ هزار تُن میگوی پرورشی در استان خوزستان برنامه ریزی شده است.
کد خبر: ۹۵۷۳۶

برنامه ریزی برای تولید سالانه ۴۰ هزار تُن میگوی پرورشی در خوزستان

 

به گزارش خبرنگار مانا، سیدحسین حسینی درآیین بهره برداری مجتمع ۳۹۵ هکتاری پرورش میگوی هندیجان افزود: خوزستان تنها استان ساحلی کشور است که نسبت تولیدات آبزی پروری به صید پیشی گرفته است و ۱۰ درصد از تولید آبزی کشور را عهده دار است.

وی گفت: با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی صورت گرفته شاهد افتتاح پروژه ۳۹۵ هکتاری پرورش میگوی هندیجان هستیم که پتانسیل تولید ۹۰۰ تُن میگو در سال را داشته و خواهد توانست ۷۰ درصد به ظرفیت تولیدات استان بیفزاید و حدود پنج میلیون دلار ارز آوری داشته باشد.
رئیس سازمان شیلات ایران وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای تولید بیش از ۴۰ هزار تُن میگو در استان خوزستان انجام شده است ابراز امیدواری کرد: ۶ هزار هکتار زمین مستعد دیگر برای پرورش میگو در دستور کار است که امیدواریم با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی وارد مدار شود.
حسینی اظهار داشت: در سال گذشته ۶۱ هزار تُن میگو در کشور تولید شد و این رقم در خوزستان یک هزار و ۳۰۰ تُن بوده است و در سال جاری رشد ۷۰ درصدی در استان پیش‌بینی می‌شود.
رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به دغدغه اصلی دولت سیزدهم در بحث معیشت مردم تصریح کرد: نقش‌آفرینی شیلات به عنوان یک عامل توسعه در تحقق این امر بسیار حایز اهمیت است و مجتمع ۳۹۵ هکتاری در حالی به بهره برداری می‌رسد که با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۷۰ میلیارد ریال برای ۲۵۰ نفر ایجاد اشتغال می‌کند.
حسینی در ادامه یادآور شد: صنعت شیلات در سال گذشته با تراز مثبت ۵۲۰ میلیون دلار ۶۰۰ میلیون دلار درآمد ارزی داشته است و با توجه به محصولات صادرات محور و کیفیت بسیار خوب ظرفیت تا دو میلیارد دلار در آمد ارزی در کشور وجود دارد.

مجتمع چوئبده آبادان بزرگترین مرکز تولیدکننده میگوی پرورشی در خوزستان است. به تازگی پرورش میگو در آب‌های غیرمتعارف در خرمشهر با موفقیت انجام شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار