۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
مدیرکل شیلات استان بوشهر:

صید ماهی شوریده در آبهای بوشهر آزاد شد

مدیرکل شیلات استان بوشهر از آزاد شدن صید ماهی شوریده در زیستگاه آبزیان خلیج فارس، محدوده استان بوشهر خبر داد و گفت: صید ماهی شوریده با هدف حفظ ذخایر این آبزی از اسفند در صیدگاه‌های استان بوشهر ممنوع شده بود.
کد خبر: ۹۵۷۳۲

صید ماهی شوریده در  آبهای بوشهر آزاد شد

 

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، عقیل امینی با بیان اینکه صید ماهی شوریده از اردیبهشت ماه در خلیج‌فارس و زیستگاه این آبزی در استان بوشهر آزاد شده است اظهار داشت: صید ماهی شوریده تا اطلاع ثانوی در صیدگاه‌های خلیج‌فارس در بوشهر و خوزستان به شیوه‌های صید گوشگیر مجاز است.

وی اضافه کرد: صید، حمل و نقل و خرید و فروش این گونه ماهی در صیدگاه‌ها و بنادر صیادی استان بوشهر آزاد است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر به ذخیره‌سازی بچه میگو در استخر‌های پرورشی پرداخت و بیان کرد: ذخیره کردن بچه میگو در استخر‌های پرورشی در ۴۰۲ مزرعه استان بوشهر تا پایان تیر ماه ادامه دارد.

امینی تولید سه میلیارد قطعه بچه میگو از ۲۲ کارگاه تکثیر آبزیان استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: این میزان بچه میگو در مزارع هفت هزار و ۲۵۹ هکتاری پرورش این آبزیان ذخیره و مازاد بچه میگو‌ها به دیگر نقاط کشور ارسال می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه تاکنون ۴۰ میلیون قطعه بچه میگو در استخر‌های پرورشی رهاسازی شده است تصریح کرد: برای تغذیه میگو‌های پرورشی امکانات لازم فراهم شده و از ۶۶ هزار تن خوراک مورد نیاز میگو‌های پرورشی ۵۰ درصد آن از پنج کارخانه تولیدی بوشهر و مابقی از دیگر استان‌ها تأمین می‌شود.

امینی با بیان اینکه برداشت میگو پرورشی از مهر ماه آغاز می‌شود خاطر نشان کرد: سال گذشته ۳۸ هزار تن میگو پرورشی در استان تولید شد و پیش‌بینی شده امسال به ۴۴ هزار تن افزایش یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار