۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
همزمان با دور دوم سفر استانی رئیس جمهوری به خوزستان؛

پروژه‌هایی به ارزش ۶۳ هزار میلیارد ریال در بنادر به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از آماده‌سازی ۶۳ هزار میلیارد ریال ارزش پروژه سرمایه‌گذاری دولتی و خصوصی در مجموعه بنادر استان همزمان با سفر رئیس جمهوری به خوزستان برای بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی آنان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۰۶

پروژه‌هایی به ارزش ۶۳ هزار میلیارد ریال در بنادر به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرنگار مانا، بهروز آقایی در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی افزود: جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر استان خوزستان همواره یکی از اولویت‌های این اداره کل به منظور توسعه زیرساخت‌ها و روساخت‌های بندری و رونق فعالیت‌های بازرگانی است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد مشوق‌های لازم و همچنین فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب برای حضور سرمایه‌گذاران خصوصی در بنادر استان ره‌آوردی است که دولت سیزدهم به آن شتاب داده است افزود: همزمان با دومین سفر استانی آیت‌الله رئیسی به خوزستان، در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی و همچنین بنادر شادگان، سجافی، خرمشهر، آبادان، اروندکنار و چوئبده ۲۰ پروژه عمرانی آماده بهره‌برداری است.

وی ارزش این سرمایه‌گذاری‌ها را ۶۳ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: علاوه بر این عملیات اجرایی سه پروژه در بنادر امام خمینی، شادگان و سجافی هندیجان آغاز می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اظهار داشت: همزمان با دومین سفر استانی رئیس جمهور به خوزستان، دو تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال منعقد خواهد شد.

آقایی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌ها آماده بهره‌برداری را بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این درحالی است که ارزش سرمایه‌گذاری بخش دولتی برای ایجاد زیرساخت‌ها در قالب پروژه‌های تعریف شده بنادر استان نیز بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه‌ها فرصت‌های شغلی پایداری را در بنادر استان فراهم کرده‌اند افزود: تعداد قابل توجهی از این پروژه‌ها در حوزه زیرساختی با هدف تسهیل تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی و همچنین پشتیبانی از زنجیره محصولات صادراتی کشور احداث شده‌اند.

قرار است آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، هفتم و هشتم اردیبهشت ماه در قالب دومین دور سفر استانی هیئت دولت به خوزستان سفر کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار