۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴

بنادر خوزستان پیشران صادرات کالا به عربستان سعودی

رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: بنادر فعال و عملیاتی خوزستان می‌توانند پیشران صادرات کالا‌های غیرنفتی از جمهوری اسلامی ایران به عربستان سعودی باشند.
کد خبر: ۹۵۶۹۱

بنادر خوزستان پیشران صادرات کالا به عربستان سعودی

شهلا عموری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: خوشبختانه بنادر آبادان، خرمشهر، امام خمینی، اروندکنار و چوئبده زیرساخت‌های لازم را برای صادرات کالا به بنادر شرقی عربستان سعودی را دارند.

وی با اشاره به وجود پایانه‌‎های تخصصی صادراتی در خوزستان و اینکه این پایانه‌ها می‌توانند نقش اساسی در توسعه تجارت خارجی با عربستان سعودی داشته باشند افزود: معافیت‌های صادراتی در بنادر خوزستان نیز می‌تواند منجر به توسعه صادرات کالا به عربستان سعودی باشند.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز به ازسرگیری روابط سیاسی جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی و اینکه احیاء این روابط پس از هفت سال می‌تواند به رونق اقتصادی بنادر خوزستان و ارزآوری کمک  کند افزود: تجار و بازرگان خوزستانی آماده صادرات کالا به بنادر شرقی عربستان سعودی هستند.

عموری اظهار داشت: صادرات محصولات کشاورزی، معدنی، پتروشیمی و صدور خدمات فنی مهندسی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی خوزستان برای توسعه تجارت با عربستان سعودی باشد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز به امکان ترانزیت کالا به عربستان سعودی از طریق منطقه آزاد اروند نیز اشاره کرد و افزود: کالا‌های ساخت عربستان سعودی می‌تواند از طریق مناطق ویژه اقتصادی و آزاد خوزستان به کشور‌های آسیای میانه ترانزیت شوند.

عموری ابراز امیدواری کرد با تحقق تجارت یک میلیارد دلاری با عربستان سعودی در سال جاری، خوزستان با توجه به زیرساخت‌های لازم از جمله بنادر، گمرکات و راه آهن سهم مناسبی از صادرت کالا به عربستان سعودی داشته باشد.

عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران پس از هفت سال قطع رابطه، با میانجیگری چین به میز مذاکره برای احیاء روابط سیاسی بازگشتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار