۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳

افزایش ۶ درصدی تولید گاز از پالایشگاه‌های گاز مجتمع پارس جنوبی

معاون مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: تولید گاز طبیعی این مجتمع در زمستان پارسال ۱۷.۲ میلیارد مترمکعب بود که نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن افزایش ۶ درصدی داشته است.
کد خبر: ۹۵۶۷۹

افزایش ۶ درصدی تولید گاز از پالایشگاه‌های گاز مجتمع پارس جنوبی

 

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، حسین شمشیری با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد نیاز کشور به گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی تولید می‌شود اظهار داشت: قابلیت اطمینان تولید گاز در مخازن مجتمع گاز پارس جنوبی در سال گذشته با رشد دو درصدی نسبت به سال پیش از آن، به ۱۰۰ درصد رسید.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تعهد مجتمع با ۲.۷ درصد رشد نسبت به ۱۴۰۰، تحقق ۹۹.۹ درصدی یافت، از کاهش زمان تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های ۱۳ گانه مجتمع گاز پارس جنوبی در سال گذشته خبر داد و افزود: این زمان برای برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی ۱۷ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش یافت که حاصل این کاهش چهار روزه، تولید ۵۷۰ مترمکعب گاز بیشتر بود.

معاون مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی یادآور شد: در حالی که تعمیرات اساسی این مجتمع سال ۱۴۰۰ مدت ۲۳ روز طول کشید، این فرآیند در ۱۴۰۱ در ۱۹ روز انجام شد، افزون بر این، صادرات گاز مایع زمستان گذشته مجتمع گاز پارس جنوبی حدود ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه پیش از آن افزایش یافت.

شمشیری با بیان اینکه همه این دستاورد‌ها در سایه همکاری این مجتمع، استان و مردم با محوریت منطقه ویژه پارس حاصل شده است، اظهار کرد: شاهد شکل‌گیری همکاری سازنده میان همه بخش‌های اثرگذار در این حوزه هستیم.

وی همچنین از آغاز تعمیرات اساسی پالایشگاه مجتمع گاز جنوبی با پالایشگاه یازدهم خبر داد و گفت: با تغییر رویکرد وزارت نفت، امسال تلاش می‌کنیم به‌دلیل نیاز گاز کشور و ضرورت برداشت از میدان مشترک همزمان با فعالیت پالایشگاه بدون اینکه از سکو کاهش تولید رخ دهد، تعمیرات جاری و اساسی مورد نیاز را عملی کنیم و اگر امسال این رویکرد به‌خوبی عملیاتی شود، برای سال آینده اهداف بالاتری برنامه‌ریزی خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار