۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷

۳۰ بانوی سرپرست خانوار جزیره هنگام گواهی ثبت دائم شناور دریافت کردند

۳۰ بانوی سرپرست خانوار جزیره هنگام گواهی ثبت دائم شناور دریافت کردند
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از صدور گواهی ثبت دائم شناور‌های ۳۰ بانوی دریانورد صیاد جزیره هنگام خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۷۴

به گزارش مانا، "حسین عباس‌نژاد" افزود: این اقدام در راستای هماهنگی صورت گرفته و مجوزهای صادره شیلات استان پس از بررسی‌های فنی شناورهای تحت مالکیت بانوان صیاد توسط کارشناسان بازرسی و ثبت شناورها اداره‌کل بنادر و دریانوردی و موسسات رده‌بندی صورت گرفته است.

 وی با بیان اینکه دریانوردی و صید  یکی از زمینه‌های اشتغال و محرویت‌زدایی در استان هرمزگان است و بانوان توانمند استان همپای مردان می‌توانند در این حوزه نقش آفرینی کنند ادامه داد: با توجه به وجود ظرفیت طبیعی بالقوه و گردشگری دریایی جزیره هنگام می‌طلبد طرح‌های اقتصادی با رویکرد پاک پیگیری شود.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: جزیره هنگام ظرفیت تبدیل به جزیره زیست محیطی را دارد و صدور گواهی ثبت دائم برای شناورهای بانوان صیاد جزیره هنگام نیز در راستای توسعه اقتصاد بومی و استفاده پایدار از منابع طبیعی انجام شده است.

 عباس‌نژاد خاطرنشان کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نگاهی ویژه به بانوان دریانورد به عنوان بخشی از خانواده دریایی استان دارد و در راستای توسعه پایدار از جمله توانمندسازی همه بانوان  در مشاغل دریایی حمایت و پشتیبانی می‌کند.

 وی با بیان اینکه نقش انکار ناپذیر دریا در توسعه و شکوفایی استان هرمزگان، زمینه حضور زنان و مردان توانمند استان را در مشاغل دریایی و ساحلی می‌طلبد، اضافه کرد: حضور بانوان دریانورد صیاد نیز باید به عنوان گامی رو به جلو برای مشارکت بخشی بیشتر بانوان در مشاغل دریایی برشمرد.  

بانوان جزایر هرمزگان در سالیان اخیر نقش به‌سزایی در حفظ و اشاعه فرهنگ بومی گردشگری دریایی و بهبود معیشت ساکنان دارند، در این میان بخشی از بانوان جزایر استان که سرپرست خانوار نیز هستند از دیرباز به پیشه صیادی اشتغال و از این راه امرار معاش می‌کردند.

جزیره هنگام حدود ۵۵ کیلومتر مربع وسعت دارد و تا حدی به شکل یک بیضی است و طول جزیره ۹ کیلومتر و عرض آن ۶ کیلومتر برآورد شده است.

شغل بیشتر اهالی جزیره هنگام ماهی‌گیری است، عده‌ای نیز به‌ عنوان جاشو و ملوان در لنج‌های ماهی‌گیری و باری فعالیت می‌کنند.

طی سالیان اخیر با ایجاد زیر‌ساخت‌های مناسب از سوی سازمان بنادر ودریانوردی در حوزه  گردشگری دریایی با بهره گیری از نعمتهای خدادادی منطقه‌، بازارچه سنتی در این جزیره رونق یافته و به ویژه در نیمه دوم سال این جزیره بکر پذیرای خیل عظیمی از گردشگران دریایی است .

ارسال نظرات
آخرین اخبار