۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی:

تولید محصولات پتروشیمی در پارس جنوبی ۴۰ درصد افزایش یافت

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس از افزایش ۴۰ درصدی محصولات صنایع پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی استان بوشهر خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از ۷۰ درصد گاز کشور از منطقه پارس جنوبی تولید شد.
کد خبر: ۹۵۶۶۲

تولید محصولات پتروشیمی در پارس جنوبی ۴۰ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سخاوت اسدی در آیین تجلیل از سرآمدان تولید در منطقه ویژه پارس با قدردانی از جهادگران صنعت در پایتخت انرژی ایران اسلامی اظهار داشت: این جهادگران در سال گذشته آسایش و رفاه برای ۶۰ میلیون ایرانی را فراهم کردند.
وی با قدردانی از همکاران در صنایع پتروشیمی، مجتمع‌های گازی، پایانه‌های دریایی، ایمنی و امنیت و سایر بخش‌های پارس جنوبی افزود: این مجموعه‌ها رکورد افتخار‌آفرین تولید ۷۰ درصد گاز کشور و افزایش ۴۰ درصدی تولید محصولات پتروشیمی را رقم زدند.

اسدی ادامه داد: اکنون ۳۰ طرح با ارزش ۲۱ میلیارد دلار در منطقه پارس جنوبی در قالب سرمایه گذاری در حال احداث است که شامل پنج طرح پتروپالایشگاهی به ارزش پنج میلیارد دلار است.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس همچنین خاطر نشان کرد: دو هزار و ۱۵۰ نفر از جوانان جویای کار بومی استان بوشهر در سال ۱۴۰۰ در این منطقه مشغول به کار شدند که این آمار در سال گذشته با ۳۷ درصد افزایش به دو هزار و ۹۷۰ نفر اشتغال پایدار و دائمی رسید و امسال نیز یک هزار نفر تنها در پروژه‌های گازی خاتمه یافته بخش دولتی این منطقه جذب خواهند شد.

وی اضافه کرد: امسال که مزین به مهار تورم و رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری است باید با حمایت از سرمایه‌گذاران در منطقه رونق تولید را تسریع کنیم و سازمان منطقه ویژه پارس هر آنچه در توان داشت برای حمایت از تولید شرکت‌های مستقر در منطقه انجام داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار