۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
معاون شیلات استان خبرداد؛

صید بیش از ۱۲۰۰ تن انواع ماهیان استخوانی از آب‌های گلستان

صید بیش از ۱۲۰۰ تن انواع ماهیان استخوانی از آب‌های گلستان
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان گفت: در سال صیادی ۱۴۰۱، صیادان گلستانی ۱۲۲۳ تُن انواع ماهیان استخوانی از جمله سفید، کفال، کپور و ... را از آب‌های استان صید کردند.
کد خبر: ۹۵۶۵۸

به گزارش مانا، محسن یحیایی بیان داشت: امسال صیادان استان توانستند در سال صیادی ۱۴۰۱، ۱۶۷ تُن ماهی سفید، ۶۱۵ تُن ماهی کفال، ۳۷۴ تُن ماهی کپور، ۱۹ تُن ماهی کلمه و ۴۷ تُن سایر گونه‌ها را از آب‌های استان صید کنند.

وی با اشاره افزایش صید ماهی در آب‌های استان خاطر نشان کرد: خوشبختانه در فصل صید امسال شاهد رشد ۳۷ درصدی صید ماهیان استخوانی در آب‌های استان بوده ایم.

یحیایی با بیان اینکه یکی از مسئولیت‌های صیادان و ناظران پره استان جلوگیری از صید بچه ماهیان خاویاری است تصریح کرد: در فصل صید ۱۹۳ قطعه بچه ماهی خاویاری غیراستاندارد حاصل از صید ضمنی که در تور صیادان اسیر شده بودند، در دریا رهاسازی شد.

وی افزود: همچنین تعداد ۹ قطعه ماهیان خاویاری استاندارد نیز از سوی صیادان پره به مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی شهید مرجانی تحویل داده شد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان در پایان با اشاره به نقش ناظرین پره گفت: در مدت زمان صید ۱۹ کارشناس و ناظر در فعالیت‌های صید و صیادی به جهت نظارت بر رعایت استاندارد‌های صید در کنار صیادان حضور داشتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار