۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴

خلیج فارس نامساعد برای ترددهای دریایی در نوار ساحلی استان بوشهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از مواج شدن خلیج‌فارس و نوار ساحلی استان خبر داد و گفت: با وزش باد‌های شدید، خلیج فارس برای تردد‌های دریایی در نوار ساحلی استان بوشهر نامساعد شد.
کد خبر: ۹۵۶۱۴

خلیج فارس نامساعد برای ترددهای دریایی در نوار ساحلی استان بوشهر

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌ها با وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و گاهی بسیار شدید، تا روز یکشنبه ۲۷ فروردین خلیج فارس برای تردد‌های دریایی در سواحل استان بوشهر نامساعد است.
وی با اشاره به افزایش ارتفاع موج دریا در استان بیان کرد: در این مدت ارتفاع موج دریا ۱۵۰ تا ۳۰۰ و گاهی بیش از ۳۰۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: اوج مواجی و تلاطم خلیج فارس در سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی و فراساحل جنوبی استان بوشهر پیش‌بینی شده است.
شکوهی‌پور افزود: در این راستا نسبت به اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خسارت به تأسیسات، سازه‌های دریایی، ساحلی، سازه‌های سبک و پیش‌ساخته در مناطق ساحلی، خطر غرق‌شدن شناور‌ها سبک و نیمه‌سنگین، پاره‌شدن تور‌های صیادی، خطر غرق شدن شناگران، احتمال شکستن درختان در مناطق ساحلی هشدار داده می‌شود.

وی جهت وزش باد در استان بوشهر را شمال غربی تا شمال شرقی دانست و ادامه داد: وزش باد با سرعت ۱۴ تا ۳۸ گاهی ۴۴ کیلومتر در ساعت و در برخی ساعات امروز گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت است.  
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ارتفاع موج دریا را ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و در سواحل مرکزی و جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۱۰ سانتیمتر اعلام کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار