۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
استاندار بوشهر:

۹ میلیون نفر شب اقامت در استان بوشهر ثبت شد

استاندار بوشهر با بیان اینکه از ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین ۴.۵ میلیون نفر مسافر وارد استان شد گفت: در این مدت ۹ میلیون نفر شب اقامت در استان ثبت شد.
کد خبر: ۹۵۵۶۵

۹ میلیون نفر شب اقامت در استان بوشهر ثبت شد


به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، احمد محمدی‌زاده در جلسه ستاد تسهیلات خدمات سفر استان بوشهر با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را به نام مهار تورم و رشد تولید نام‌گذاری کردند اظهار داشت: برای تحقق این مهم برنامه‌های بسیاری بر اساس ظرفیت‌های استان بوشهر انجام می‌شود و پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.

وی از ورود یک میلیون خودرو به استان بوشهر در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد و بیان کرد: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد چهار میلیون نفر مسافر نوروزی با خودرو شخصی، ۲۷۰ هزار نفر با هواپیما و ۲۰۰ هزار نفر هم با اتوبوس وارد استان بوشهر شده‌اند.

  استاندار بوشهر جمع مسافران ورودی به استان از ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین را ۴.۵ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: بر اساس بررسی‌ها ۹ میلیون نفر شب اقامت در مدت یاد شده در استان بوشهر ثبت شده که تلاش جمعی دست‌اندرکاران در خدمات‌رسانی به گردشگران درخور تحسین است.

محمدی‌زاده با بیان اینکه در این مدت هیچ مشکلی در بخش‌های مختلف مشاهده نشد افزود: استان بوشهر در بخش نرخ تورم نسبت به متوسط کشوری در پایین‌ترین نرخ قرار داشت و رتبه استان بوشهر در این حوزه دوم در کشور معرفی شد.

وی حضور این میزان گردشگر به استان بوشهر را نشان از ظرفیت بالای این استان در این عرصه دانست و بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد از استان‌های مختلف در ایام نوروز وارد شهر‌های استان بوشهر شدند.

استاندار بوشهر با قدردانی از تلاش‌ها در بخش‌های فرهنگی، خدماتی، اقتصادی، تفریحی، امنیتی و اجتماعی تصریح کرد: عملکرد دست‌اندرکاران ارائه خدمات به گردشگران با همکاری مردم قابل تقدیر و قدردانی است.

محمدی‌زاده با تأکید بر برطرف شدن ضعف‌ها در حوزه‌های اسکان، گردشگری دریایی و مدیریت فرهنگی افزود: در شهر‌های ساحلی باید کمپ‌های اسکان نصب چادر افزایش یابد و ساماندهی خانه‌های مبله نیز مورد توجه قرار بگیرد.

وی ایجاد پلاژ ویژه بانوان و خانواده‌ها در شهر‌های ساحلی استان بوشهر را یک ضرورت دانست و بیان کرد: مشکل سرویس بهداشتی در سواحل، پاساژها، مجتمع‌های فرهنگی و تجاری باید برطرف شود و رفع ضعف فرهنگی نیز در اولویت قرار بگیرد.

استاندار بوشهر با تأکید بر نقش پررنگ اصناف در مدیریت فرهنگی و نظارت بر بازار افزود: گردشگری دریایی یک فرصت مهم برای نوار ساحلی استان بوشهر است که باید ضعف‌های این حوزه در نشست‌های تخصصی شناسایی و راهکار‌های لازم در برطرف این مشکلات ارائه شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار