۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰

خدمات گردشگری دریایی به ۵۶۴ هزار و ۱۶۹ نفر در بنادر استان بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در ایام تعطیلات نوروزی خدمات گردشگری دریایی به ۵۶۴ هزار و ۱۶۹ نفر از مسافران یه استان بوشهر ارائه شد.
کد خبر: ۹۵۵۶۳

خدمات گردشگری دریایی به ۵۶۴ هزار و ۱۶۹ نفر در بنادر استان بوشهر

محمد شکیبی نسب در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر طرح گردشگری نوروزی را از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه اعلام کرد و اظهار داشت: در این طرح ۱۸ موتور لنج سنتی، یک کشتی و قایق‌های مجهز خدمات گردشگری دریایی استان بوشهر را به گردشگران ارائه کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه در طرح گردشگری دریایی بنادر بوشهر، گناوه، دیلم، کنگان، دیر و عسلویه به مسافران خدمات گردشگری دریایی ارائه کردند گفت: در بندر بوشهر ۲۲۲ هزار ۲۷۹ مسافر از گردشگری دریایی استفاده کردند.

وی با اشاره به ارائه خدمات گردشگری دریایی به ۱۰۵ هزار و ۸۷۶ مسافر در بندر گناوه خاطر نشان کرد: در بندر دیلم نیز ۹۴ هزار و ۵۶۹ مسافر از سفر‌های دریایی بهره بردند و در بندر کنگان ۵۳ هزار و ۶۷۳ نفر از طرح گردشگری دریایی استفاده کردند.

شکیبی نسب با اشاره به ارائه خدمات گردشگری دریایی به مسافران در بندر دیر گفت: در بندر دیر بیش از ۴۴ هزار مسافر نوروزی از گردشگری دریایی بهره بردند و در بندر عسلویه هم ۴۳ هزار نفر از سفر‌های دریایی استفاده کردند.

وی با بیان اینکه در مجموع خدمات گردشگری دریایی به ۵۶۴ هزار و ۱۶۹ نفر از مسافران نوروزی ارائه شد ادامه داد: همزمان با اجرای طرح گردشگری دریایی در ایام نوروز ۱۸ شناور ناجی و همیار ناجی و ۴۵ ناظر در ایجاد ایمنی و امدادرسانی دریایی بنادر استان بوشهر فعالیت کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر جایگاه این استان در نوار دریایی خلیج‌فارس را برشمرد و بیان کرد: استان بوشهر با ۹۶۷ کیلومتر مرز دریایی بیشترین مرز با آبراهه خلیج فارس را دارد که توسعه زیرساخت‌ها در عرصه گردشگری دریایی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

شکیبی نسب با بیان اینکه سالن پایانه مسافربری شهید حقگو بندر بوشهر امسال وارد مدار بهره‌برداری می‌شود تصریح کرد: نقطه قوت امسال طرح گردشگری دریایی بنادر استان بوشهر، آماده سازی محیط کارگاهی پایانه مسافربری شهید حقگو بندر بوشهر برای خدمات گردشگری دریایی بود و بر اساس برنامه‌ریزی سالن این پایانه تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار