۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲

اقامت ۲۰ میلیون نفر شب اقامت مسافران نوروزی در مازندران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ میلیون نفر شب اقامت در مازندران در ایام نوروز به ثبت رسیده است، گفت: بر اساس آمار اخذ شده، سواحل استان مازندران، بیشترین میزان گردشگران کشور را به خود جذب کرده است.
کد خبر: ۹۵۵۵۱

اقامت ۲۰ میلیون نفر شب اقامت مسافران نوروزی در مازندران

 

صادق برزگر در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به کسب رتبه نخست کشوری استان مازندران در جذب گردشگران نوروزی گفت: بر اساس آخرین آمار اخذ شده از ۱۶ اسفند سال گذشته تا پایان تعطیلات نوروزی ۲۰ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۹۹۰ نفر شب اقامت در مازندران ثبت شده است.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مازندران تصریح کرد: مسافران و گردشگران در هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی، مهمانپذیر، هتل آپارتمان، اقامتگاه بومگردی، هتل بیمارستان‌ها، هتل بوتیک سنتی، متل‌ها، خانه مسافر، اقامتگاه‌های موقت، تأسیسات اقامتی وابسته به وزارت آموزش و پرورش و سایر مراکز اقامتی ساکن شدند.

وی مجموع بازدید‌های نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، رستوران‌ها و مراکز پذیرایی و بین راهی را یک هزار و ۳۵۰ مورد از آغاز ستاد تاکنون اعلام کرد.

این مقام مسئول در استان مازندران، همچنین کل بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، توریستی، صنایع‌دستی و موزه‌ها از آغاز ستاد اجرایی خدمات سفر تاکنون را ۱۰ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۴۷۲ نفر اعلام کرد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران در ادامه با اشاره به اینکه سواحل استان مازندران به دلیل جاذبه طبیعی منحصر به فرد در کشور، بیشترین میزان گردشگران نوروزی را به خود جذب کرده است، گفت: در این میان برخی شهرستان‌های ساحلی میزبان گردشگران بیشتری بودند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان نوشهر ۱۰۰ هزار ویلای شخصی دارد، گفت: این میزان ویلا بسیار بیشتر از جمعیت بومی شهرستان نوشهر است و به تبع همین عامل سبب می‌شود که این شهرستان میزبان مسافران نوروزی بیشتری در مقایسه با سایر شهرستان‌های استان باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار