۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸

رشد ۹۸ درصدی صید ماهیان استخوانی در آب‌های مازندران

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت: از ابتدای فصل صید تا دهم فروردین ماه سال جاری، پنج هزار و ۹۰۰ تُن انواع ماهیان استخوانی دریای خزر صید شده است.
کد خبر: ۹۵۵۴۷

رشد ۹۸ درصدی صید ماهیان استخوانی در آب‌های مازندران

سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص میزان صید ماهیان استخوانی دریای خزر گفت: بر اساس آخرین آمار اخذ شده از آغاز فصل صید ماهیان استخوانی تا دهم فروردین ماه سال جاری پنج هزار و ۹۰۰ تُن از این گونه صید شده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران ادامه داد: میزان ماهیان استخوانی صید شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۸۲ درصدی را نشان می‌دهد.

به گفته وی، افزایش صید ماهیان استخوانی به تفکیک استانی شامل افزایش ۶۹ درصدی در استان گیلان با صید دو هزار و ۳۹۸ تُن، افزایش ۹۸ درصدی در مازندران با صید سه هزار و ۳۲۳ تُن و افزایش ۴۲ درصدی در استان گلستان با صید ۲۷۸ تُن را نشان می‌دهد.

بهشتیان یادآور شد: ماهی کفال از افزایش در میزان صید برخوردار بوده است به گونه‌ای که امسال سه هزار و ۸۰ تُن ماهی کفال صید شد که در مقایسه با صید سال گذشته که هزار و ۲۲۲ تُن بوده از افزایش ۱۵۲ درصدی برخوردار است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران اعلام کرد: سال گذشته هزار و ۶۸۳ تُن ماهی سفید صید شد که این رقم در سال جاری به دو هزار و ۶۱۲ تن رسیده است که از افزایش ۵۵ درصدی برخوردار است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران تصریح کرد: با توجه به اعلام خاتمه صید در پانزدهم فرودین ماه، آمار نهایی صید ماهیان استخوانی دریای خزر در سال ۱۴۰۱ و نیمه فرودین ماه ۱۴۰۲، ظرف چند روز آینده اعلام خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار