۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰

رتبه نخست جذب گردشگران نوروزی به مازندران اختصاص یافت

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور از کسب رتبه نخست جذب گردشگران نوروزی به استان مازندران خبر داد و گفت: رتبه‌های بعدی به ترتیب به استان‌های گیلان، خراسان رضوی، هرمزگان، بوشهر و خوزستان اختصاص یافته است.
کد خبر: ۹۵۵۲۳

رتبه نخست جذب گردشگران نورزی به مازندران اختصاص یافت

مصطفی فاطمی در گفتگو با خبرنگار مانا با تأکید بر افزایش حجم سفر‌های نوروزی در سال جدید از کسب رتبه نخست جذب گردشگران نوروزی به استان مازندران خبر داد و گفت: رتبه‌های بعدی به ترتیب به استان‌های گیلان، خراسان رضوی، هرمزگان، بوشهر و خوزستان اختصاص یافته است.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور با اشاره به اینکه استان مازندران هم از نظر اقامت و نیز تردد رتبه نخست کشوری را در نوروز به خود اختصاص داده است گفت: آمار‌ها حاکی از ورود بیش از ۱۰ میلیون نفر گردشگر به این استان است.

به گفته وی، استان گیلان با ورود بیش از هشت میلیون نفر گردشگر رتبه دوم و استان خراسان رضوی با ورود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در رتبه سوم کشوری قرار گرفته است.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، ادامه داد: استان هرمزگان با ورود ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رتبه پنجم، بوشهر با ورود چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رتبه ششم و استان خوزستان با جذب چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در رتبه هفتم قرار گرفته‌اند.

فاطمی با اشاره به اینکه امسال توزیع زمانی و مکانی سفر نسبت به سال گذشته بهتر بوده است، ادامه داد: سفر‌ها از نیمه شعبان آغاز شد و به محض جمع‌بندی ستاد سفر نوروز ۱۴۰۲ تعطیلات بعدی را در شب‌های قدر، عید سعید فطر، شهادت امام سجاد و ۱۵ و ۱۶ خرداد خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه حجم تعطیلات در بهار امسال افزایش پیدا کرده و قابلیت سفر‌ها نیز بیشتر خواهد شد، عنوان کرد: با توجه به تأکید مهندس ضرغامی جلسات ستاد پیش از هر تعطیلات به منظور برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با بیان اینکه امسال آمار رسمی با در نظر گرفتن پارامتر‌هایی مانند میزان تردد‌های جاده‌ای، ریلی، هوایی، مصرف سوخت و ماندگاری تلفن همراه در استان، دقیق‌تر از سال‌های گذشته سنجیده شده است، افزود: آمار سفر‌ها از شانزدهم در سامانه ثبت شده و هیچ سالی آمار تا این اندازه به واقعیت نزدیک نبوده است.

به گفته فاطمی استان‌های آذربایجان شرقی، گیلان، گلستان و خراسان شمالی بیشترین رشد اقامت‌های رسمی را نسبت به سال گذشته داشته‌اند.

وی یادآور شد: همچنین استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، قم و یزد نیز کم‌ترین تصادفات جاده‌ای را داشته‌اند؛ کم‌ترین رشد تصادفات جاده‌ای به استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سمنان، یزد، البرز و زنجان اختصاص داشته است.

مدیر کل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: استان‌های ایلام، چهار محال و بختیاری و منطقه آزاد چابهار نیز در ایام نوروز بدون شکایت بوده‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار