۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
معاون استاندار بوشهر:

لایروبی کانال دسترسی بندر بوشهر نیاز مبرم استان برای توسعه پایدار و متوازن است

معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: لایروبی کانال دسترسی بندر بوشهر با هدف تسهیل تردد‌ کشتی‌های ۵۰ هزار تنی نیاز مبرم استان بوشهر برای توسعه پایدار و متوازن است.
کد خبر: ۹۵۴۸۹

لایروبی کانال دسترسی بندر بوشهر نیاز مبرم استان برای توسعه پایدار و متوازن است

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد‌هادی رستمیان در نشست ستاد تسهیلات سفر استان بوشهر با حضور معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوری اظهار کرد: استان بوشهر در آینده‌ای نه چندان دور به شبکه ریلی متصل و همچنین طراحی احداث دومین فرودگاه بزرگ کشور از لحاظ مساحت در این استان انجام شده است که در چنین شرایطی باید در حوزه دریایی نیز اقدام‌های لازم صورت گیرد.

وی بیان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی همواره نگاهی ویژه به استان بوشهر داشته است که در تداوم این نگاه ارزشمند می‌طلبد به رونق بندر بوشهر نیز اهتمام جدی داشته باشد.

معاون استاندار بوشهر افزود: با چشم‌انداز ترسیم شده برای توسعه استان بوشهر هیچ تردیدی برای تعمیق کانال دسترسی بندر بوشهر و تسهیل‌سازی در تردد کشتی‌های ۵۰ هزار تُنی وجود نداشته و این مهم به عنوان یکی از مطالبات دیرینه بوشهری‌ها هر‌چه زودتر محقق شود.

رستمیان گفت: همچنین انتظار می‌رود سازمان بنادر و دریانوردی با هدف رونق گردشگری دریایی بندر بوشهر نسبت به احداث مجتمع گردشگری دریایی (مارینا) در این بندر اقدام کند چراکه این مهم از دیرباز به عنوان مطالبه مهم بوشهری‌ها در حوزه گردشگری به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در ارتباط با پایانه بین‌المللی مسافربری شهید حقگو در بوشهر نیز انتظار است با تأمین اعتبار ویژه شرایطی فراهم شود تا پروژه تعمیر اساسی سالن پایانه هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: استان بوشهر با ۹۶۷ کیلومتر مرز دریایی با خلیج فارس و همچنین همجواری با چندین کشور این حوزه ظرفیت‌های بی‌شماری در خود جای داده است که به تناسب این وضعیت باید به توسعه زیرساخت‌های آن نگاه اساسی صورت گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار