۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴

همایش سیاست­گذاری مناطق ویژه اقتصادی بندری درافق ۱۴۰۲ برگزار شد

همایش سیاست­گذاری مناطق ویژه اقتصادی بندری درافق ۱۴۰۲ با رویکرد تحقق اقتصاد دریامحور در سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۴۲۱

همایش سیاست­گذاری مناطق ویژه اقتصادی بندری درافق ۱۴۰۲ برگزار شد

به گزارش مانا، در این همایش که با حضور حسین یداللهی مدیرکل امور اقتصادی و مناطق و عادل دریس مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، به چالش­ های مهمی چون مسائل جاری و استفاده بهینه از ظرفیت­ های پیش ­بینی شده در قوانین و مقررات مناطق در جهت ارتقای دبیرخانه امور مناطق و جایگاه مناطق ویژه آزاد بندری در اقتصاد دریا محور پرداخته شد.

بر اساس این گزارش، ضرورت افزایش مشوق­ های مالیاتی و قانونی؛ اصلاح و به‌روزرسانی دستور‌العمل‌­های مرتبط با مناطق و تبیین و تدوین و ارتقای ساختار دبیرخانه؛ فرآیند محور کردن فعالیت­ ها و دستورالعمل‌ها  و ارائه آموزش ­های مستمر مرتبط و لزوم ایجاد سامانه­ های مرتبط با  مناطق و ارتباط آن با سایر سامانه ­های برون سازمانی از مهم­ترین چالش مطرح شده در این همایش قلمداد می­ شود.

بنا بر این گزارش، در این همایش همچنین پیشنهادهای مؤثری در خصوص راهبرد مناطق در سال ۱۴۰۲، به منظور ارتقای اقتصاد دریا محور ارائه و سیاست های مناطق ویژه و آزاد بندری در سال ۱۴۰۲ تدوین شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار