۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰

ذخیره سازی مزارع میگوی کشور آغاز شد/ کاهش قیمت جهانی میگوی پرورشی

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران از آغاز ذخیره سازی مزارع میگوی کشور برای تولید میگو در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۱۰

ذخیره سازی مزارع میگوی کشور آغاز شد/ کاهش قیمت جهانی میگوی پرورشی

علی اکبر خدایی در گفتگو با خبرنگار مانا از آغاز ذخیره سازی مزارع میگوی کشور برای تولید میگو در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: پس از تولید ۶۱ هزار تُن میگوی پرورشی در مزارع استان‌های بوشهر، هرمزگان، خوزستان، گلستان و سیستان و بلوچستان، تولید میگوی کشور در سال ۱۴۰۲ با ذخیره سازی مزارع استان هرمزگان آغاز شده است.

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران گفت: تولید میگوی هرمزگان به دلیل وقوع زلزله و از بین رفتن یکی از سایت‌های پرورشی و نیز بیماری کاهش یافت؛ اما تولید بوشهر با افزایش چشمگیری همراه بود به گونه‌ای که میزان تولید میگوی این استان از ۲۸ هزار تُن در سال گذشته به ۳۸ هزار تُن رسید.

به گفته خدایی، افزایش چشمگیر تولید میگوی بوشهر توانست کاهش تولید میگوی استان هرمزگان را به خوبی جبران کند.

این مقام مسئول در اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، تصریح کرد: تولید میگوی سال ۱۴۰۲ پس از استان هرمزگان، از اواخر فرودین ماه سال آینده ذخیره سازی در مزارع بوشهر و چابهار و از اواخر اردیبهشت ماه ذخیره سازی مزارع پرورش میگو در استان‌های خوزستان و گلستان آٰغاز خواهد شد.

به گفته وی، زمان ذخیره سازی میگوی پرورشی در استخر‌ها به علت محدودیت دمایی در هر استان متفاوت است چرا‌که لارو‌ها در دمای خاصی می‌توانند رشد کنند.

خدایی با اشاره به اینکه تولید دوره اول میگو در استان هرمزگان تا خرداد ماه ادامه خواهد داشت، گفت: طی سال‌های گذشته پرورش دهندگان هرمزگان طی دو دوره به پرورش میگو می‌پرداختند، اما امسال به دلیل افزایش قیمت نهاده‌ها و نیز کاهش قیمت جهانی میگو احتمال می‌رود پرورش دهندگان به تولید بیشتری رغبت نداشته باشند.

این مقام مسئول در اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، بیان داشت: سال گذشته در مجموع ۱۴ هزار هکتار از اراضی پرورش میگو زیر کشت رفته بود، اما احتمال می‌رود به دلایل مذکور، امسال شاهد افزایش تولید نباشیم که این امر در نهایت به تصمیم پرورش دهندگان بستگی دارد.

به گفته وی، طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته توان تولید حداقل ۶۵ هزار تُن میگو در سال ۱۴۰۲ وجود دارد، اما در نهایت میزان تولید را پرورش دهندگان تعیین می‌کنند؛ لذا از هم اکنون نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی نسبت به تولید میگو در سال آینده داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار