روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱

صادرات ۱۶۰ هزار تن آبزیان کشور در سال ۱۴۰۱ / افزایش ۵۰ درصدی ارزش صادرات آبزیان

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان از صادرات ۱۶۰ هزار تن انوع آبزیان از ابتدای سال تا کنون خبرداد و گفت: این آمار در مقایسه با ساله گذشته افزایش ۲۰ درصدی را  نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۵۴۰۱

صادرات ۱۶۰ هزار تن آبزیان کشور در سال ۱۴۰۱ / افزایش ۵۰ درصدی ارزش صادرات آبزیان

علی اکبر خدایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون در مجموع ۱۶۰ هزار تُن انواع آبزیان کشور به بازار‌های هدف صادر شده است.

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان از رشد ۲۰ درصدی صادرات آبزیان در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

وی در ادامه از رشد ۵۰ درصدی ارزش صادرات آبزیان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: ارزش صادرات آبزیان امسال ۳۱۹ میلیون دلار بوده و این در حالی ست که ارزش صادرات آبزیان در سال گذشته ۲۱۰ میلیون دلار بوده است.

این مقام مسئول در اتحادیه تولید و تجارت آبزیان، مهمترین دلیل افزایش ارزش صادرات آبزیان در سال جاری را به افزایش قیمت پایه صادراتی نسبت داد.

وی خاطرنشان ساخت: بر اساس برنامه کلان تدوین شده باید تا سال ۱۴۰۴ در‌آمد سالانه صادرات آبزیان به ۶۰۰ میلیون دلار برسد.

به گفته خدایی، مجموع ۱۶۰ هزار تُن صادرات آبزیان شامل صادرات ۶۰ هزار تُن ماهیان حرام گوشت (مارماهی، ماهی مرکب، اسکویید و یال اسبی)، ۳۳ هزار تُن میگو، ۲۰ هزار تُن ماهیان گرمابی شامل کپور ماهیان، هشت هزار تُن قزل آلا، پنج هزار تُن کنسرو ماهی و ۳۴ هزار تُن خوراک و مکمل بوده است.

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، تصریح کرد: این میزان آبزیان به کشور‌های زیادی صادر شده‌اند که عمدتاً مقصد اصلی صادرات آبزیان به کشور‌های جنوب شرق آسیا، کشور‌های عربی و نیز کشور‌های اروپایی صادر بوده  که روند صادرات همچنان ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول در اتحادیه تولید و تجارت آبزیان بیان داشت: امیدواریم با برنامه‌ریز‌یهای در حال انجام شاهد افزایش چشمگیر صادرات و به دنبال آن ارز‌آوری در بخش صنعت شیلات کشورمان باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار