۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
طی ایام نوروز صورت خواهد گرفت؛

فعالیت بیش از ۱۰۰۰ فروند قایق تفریحی در ۵۳ ایستگاه ساحلی در مازندران

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران از فعالیت بیش از ۱۰۰۰ فروند قایق تفریحی و جت اسکی در ایام نوروز خبر داد و گفت: این شناور‌ها در ۵۳ ایستگاه مشخص شده در نوار ساحلی استان به گردشگران خدمات گشت دریایی را در محدوده آب‌های ساحلی ارائه خواهند داد.
کد خبر: ۹۵۳۶۸

فعالیت بیش از ۱۰۰۰ فروند قایق تفریحی در ۵۳ ایستگاه ساحلی در مازندران

مهران حسنی در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص تردد‌های دریایی در آب‌های خزر طی ایام نوروز گفت: اداره بنادر و دریانوردی استان تأکید بسیار زیادی بر سفر‌ها و تردد‌های ایمن در ایام نوروز دارد.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران ادامه داد: در همین راستا تمام شناور‌های تفریحی استان ملزم به دارا بودن شناسنامه ضوابط فنی از اداره بنادر و دریانوردی استان جهت اخذ مجوز فعالیت تفریحی از اداره میراث هستند.

وی خاطرنشان ساخت: تمام شناور‌های تفریحی فعال در آب‌های استان مازندران اعم از قایق‌های تفریحی موتوری و جت اسکی با نظارت مستقیم  سه ارگان اداره بنادر و دریانوردی، اداره دریابانی و نیز اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران در ایام نوروز تردد و به مسافران خدمات گشت دریایی ارائه خواهند داد.

به گفته وی، بیش از هزار فروند شناور تفریحی دارای شناسنامه ضوابط فنی و استاندارد و نیز دارای مجوز تردد در  نوروز ۱۴۰۲ به گردشگران خدمات گشت تفریحی ارائه می‌دهند.

این مقام مسئول در استان مازندران، تصریح کرد: شناور‌های مذکور در ۵۳ ایستگاه مشخص شده ویژه تفریحات دریایی در طول نوار ساحلی دریای خزر در استان مازندران در محدوده آب‌های ساحلی خدمات تفریحی خواهند داد.

وی بیان داشت: همچنین نرخ خدمات شناور‌های مذکور مشخص و تعیین شده است و نظارت بر یکسان بودن نرخ‌ها و عدم افزایش آن در طول ایام نوروز توسط بازرسین مربوطه انجام خواهد شد.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران، تصریح کرد: همچنین با تدابیر صورت گرفته و جلسات مشترک برگزار شده ما بین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نیز سازمان بنادر و دریانوردی، مشکل تأمین سوخت شناور‌های تفریحی در آب‌های خزر نیز برطرف شد.

به گفته حسنی، تأمین سوخت یارانه‌ای به شناور‌های تفریحی تأثیر مستقیمی در عدم افزایش نرخ این شناور‌ها به منظور خدمات رسانی در زمینه گردشگری خواهد داشت که این امر استقبال گردشگران و به دنبال آن توسعه توریسم دریایی را به همراه خواهد داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار