روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱

استقرار ناجیان غریق در نوار ساحلی دریای خزر طی ایام نوروز

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران از استقرار ۶۰ نفر ناجی غریق در طول نوار سواحلی دریای خزر جهت امداد و نجات احتمالی به مسافران در ایام نوروز خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۶۰

استقرار ناجیان غریق در نوار ساحلی دریای خزر طی ایام نوروز

علی رجبی در گفتگو با خبرنگار مانا از ساماندهی سواحل جهت استقبال از گردشگران نوروزی خبر داد و گفت: با توجه به پیش‌بینی ورود حجم بالای مسافران به استان مازندران به ویژه شهرستان‌های ساحلی در ایام نوروز، تدارکات لازم برای ارائه بهترین خدمات به آن‌ها برنامه ریزی شده است.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران ادامه داد: در راستای ساماندهی سواحل استان اقداماتی از قبیل پاکسازی سواحل از هر گونه زباله و نیز ساماندهی کلوپ‌های تفریحی ارائه دهنده انواع بازی‌های دریایی از قبیل قایق و جت اسکلی و ... انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز به دلیل سرد بودن آب دریا و عدم امکان شنا، طرح‌های سالم سازی دریا تعطیل خواهند بود بیان داشت: با این وجود در راستای امداد و نجات احتمالی مسافرانی که در دریا اقدام به شنا می‌کنند، ۶۰ نفر ناجی غریق از سوی استانداری در طول ایام نوروز استقرار خواهند داشت.

به گفته دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران، طوری برنامه‌ریزی شده که این ناجیان در مناطق خطرآفرین نوار ساحلی استان مازندران استقرار یابند.

اجرای برنامه‌های نشاط آور در سواحل گردشگری مازندران

این مقام مسئول در استانداری مازندران، همچنین از انجام تدارکات و برنامه ریزی‌های لازم جهت اجرای برنامه‌های نشاط آور در سواحل گردشگری استان طی ایام نوروز خبر داد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران در ادامه گفته‌های خود از بازدید‌های پیوسته مراکز پذیرایی بین‌راهی در استان و هم از محیط و سرویس‌های بهداشتی و نوع غذا‌های ارائه شده در ایام نوروز توسط بازرسین مربوطه خبر داد.

رجبی با اشاره به اینکه شهرستان چالوس یکی از مهمترین ورودی‌های استان محسوب می‌شود، گفت: مقرر شده با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ورودی این شهرستان رنگ و بوی عید نوروز بگیرد؛ ضمن اینکه به محیط زیست مأموریت داده شده که کیسه‌های جمع‌آوری زباله در ورودی شهرستان چالوس در اختیار مسافران و گردشگران قرار دهند.

این مقام مسئول در استانداری مازندران بیان داشت: همچنین در چیدمان سفره‌های هفت سین نیز مقرر شده از لباس بومی و مازندرانی استفاده شود.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران تصریح کرد: در راستای ارائه خدمات به گردشگران خارجی نیز یک دستگاه اتوبوس در مسیر ورودی شهر چالوس مهیا  می‌شود تا عده‌ای به‌عنوان مترجم زبان‌های خارجی در آن مستقر شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار