۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴

بندر تجاری شادگان آماده میزبانی از گردشگران نوروزی شد

مدیر بندر و دریانوردی شادگان گفت: به دنبال توافق بندر تجاری شادگان با اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان شادگان، این بندر با اجرای برنامه‌های متنوع، پذیرای گردشگران نوروزی شد.
کد خبر: ۹۵۳۳۷

بندر تجاری شادگان آماده میزبانی از گردشگران نوروزی شد

 

به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، مصطفی سکرانی افزود: در جریان برگزاری نشست ستاد تسهیلات سفر شادگان به ریاست فرماندار و با حضور دستگاه‌هایی اجرایی عضو این ستاد که در محل اداره بندر و دریانوردی شادگان برگزار شد، بر رونق بخشیدن به سفر‌های دریایی و گردشگری دریایی در این شهرستان با بهره‌گیری از زیرساخت‌های این بندر تأکید شد.   

وی در ادامه افزود: همچنین برای نخستین بار و با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری توافق شد تمهیدات لازم برای استفاده گردشگران و مسافران نوروزی مشتمل بر گشت دریایی به همراه موسیقی زنده، نمایشگاه صنایع دستی، مسابقات محلی و بازدید از تأسیسات بندری فراهم شود.

تالاب شادگان با بیش از ۴۰۰ هزار هکتار وسعت از جذابه‌های طبیعی این منطقه است که از جنوب به خور ابوخضیر و بندر تجاری شادگان منتهی می‌شود و همه ساله شاهد گردشگران بسیاری برای بهره مندی از جاذبه‌های طبیعی آن است.

بندر تجاری شادگان در خور طبیعی ابوخضیر منشعب از خور موسی با توجه به طبیعت بکر موجود در آن از جاذبه‌های دریایی بالقوه‌ای برخوردار است.

 
تشکیل کمیته گردشگری دریایی استان خوزستان
به دنبال تشکیل کمیته گردشگری دریایی در چارچوب کمیته‌های چندگانه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در استان خوزستان، در حکمی از سوی دکتر سیدعلی‌اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان، بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان به سمت رئیس کمیته مذکور منصوب شد.
ستادمرکزی خدمات سفر به استناد مصوبه هیأت وزیران در سال ۹۲ با هدف توسعه گردشگری داخلی، ایجاد هماهنگی و انسجام در ارائه خدمات مناسب برای رفاه حال مسافران و گردشگران تشکیل شده است.

همچنین مدیریت یکپارچه سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، سازماندهی و نظارت بر انجام فعالیت‌های سفر از دیگر وظایف ستاد مذکور است.

تشکیل کمیته گردشگری دریایی در استان خوزستان و هم‌افزایی نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه گردشگری دریایی زمینه مساعد را برای فعال‌سازی ظرفیت‌های گردشگری در طول خط ساحلی و مناطق دریایی و ارتقاء ایمنی آن فراهم می‌کند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار