۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱

گردشگری دریایی جنوب؛ اولویت نخست وزارت میراث در نوروز ۱۴۰۲

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور با اشاره به اینکه بخش اعظم مسافران نوروزی به جنوب کشور سفر می کنند، گفت: لذا گردشگری دریایی در آبهای جنوبی کشور مهمترین بخش و اولویت وزارت میراث فرهنگی در ایام نوروز است و برنامه ریزیهای گسترده ای در همین راستا با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفته است.
کد خبر: ۹۵۲۷۶

گردشگری دریایی جنوب؛ اولویت نخست وزارت میراث در نوروز ۱۴۰۲

سید مصطفی فاطمی در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص اقدامات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص توریسم دریایی در ایام نوروز گفت: از آنجاییکه بخش اعظم مسافران نوروزی به جنوب کشور سفر می‌کنند، لذا گردشگری دریایی در آب‌های جنوبی کشور مهمترین بخش و اولویت وزارت میراث فرهنگی در ایام نوروز ۱۴۰۲ خواهد بود.

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی و دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر تاکید کرد: برنامه ریزی‌های گسترده‌ای در این راستا با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفته است.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به درخشش سازمان بنادر و دریانوردی در برنامه ریزی برای سفر‌های نوروزی گفت: عملکرد بخش‌های مختلف حمل‌و‌نقل و وابسته به وزارت راه نشان می‌دهد که در این میان سازمان بنادر و دریانوردی بهترین عملکرد و برنامه‌ریزی را برای سفر‌های نوروزی داشته است.

وی بیان داشت: بر اساس اعلام سازمان بنادر ودریانوردی در نوروز ۱۴۰۲ در حوزه گردشگری و مسافرت‌های دریایی، تعداد ۴۸ فروند شناور مسافری با پنج هزار و ۸۰۰ صندلی و ۱۱ هزار و ۵۰۰  شناور تفریحی با بیش از ۵۸ هزار صندلی تفریحی برای بنادر شمالی و جنوبی کشور در ایام نوروز فعال خواهند بود.

فاطمی خاطرنشان ساخت: همچنین ۶۴ فروند شناور لندینگ کرافت برای جا‌به‌جایی دو هزار و ۵۰۰ فروند خودرو به جزایر قشم و کیش از طریق بنادر استان هرمزگان در ایام نوروز به گردشگران خدمات رسانی خواهند کرد.

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اذعان داشت: همچنین مسافرت‌های دریایی به جزیره هرمز نیز از بنادر مشخص شده در ایام نوروز انجام خواهد شد.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور با بیان اینکه ایمنی اولویت نخست سازمان بنادر و دریانوردی است، بیان داشت: تلاش می‌شود در ایام نوروز سفر‌های دریایی با ایمنی صددرصدی انجام شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار