۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
وزیر اقتصاد:

۲۸ هزار میلیارد تومان کالا‌های اموال تملیکی تعیین تکلیف شد

وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه واگذاری کالا‌های اموال تملیکی به صورت شفاف با حراج الکترونیک انجام می‌شود گفت: در یک سال گذشته ۲۸ هزار میلیارد تومان کالا‌های اموال تملیکی تعیین تکلیف شده است.
کد خبر: ۹۵۲۶۴

۲۸ هزار میلیارد تومان کالا‌های اموال تملیکی تعیین تکلیف شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، احسان خاندوزی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر با حضور رئیس جمهور با اشاره به تحولات در ساختار اموال تملیکی اظهار داشت: در حوزه اصلاح ساختار سازمان اموال تملیکی در کل کشور اتفاقات خوبی رخ داده است و شاهد بهبود وضعیت هستیم.

وی از اصلاح قوانین و مقررات سازمان اموال تملیکی خبر داد و بیان کرد: در این راستا لایحه دولت به مجلس ارائه شده، ولی به سبب اختلاف نظر مجلس و قوه قضائیه این موضوع تاکنون محقق نشده است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به وضعیت اسفناک انبار‌های اموال تملیکی کشور و دپو فراوان کالا در این انبارها، بیان کرد: در یک سال گذشته به ارزش ۲۸ هزار میلیارد تومان از کالا‌های موجود در انبار‌های اموال تملیکی مربوط به سال‌های قبل تعیین تکلیف شده است.

خاندوزی این حجم واگذاری را یک رکورد بی‌سابقه دانست و افزود: واگذاری کالا‌های اموال تملیکی به صورت شفاف با حراج الکترونیک انجام شده است.

وی اعاده کالا‌ها به فعالان اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: در زمینه میزان اعاده کالا‌ها به فعالان اقتصادی شاهد افزایش ۱۷۸ درصد در استان بوشهر هستیم که این میزان در کشور ۹۰۰ درصد است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی از رشد ۲۶۰۰ درصدی در میزان فروش کالا‌های اموال تملیکی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: فروش کالا‌های اموال تملیکی از ۱۳۰ میلیارد به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

خاندوزی با بیان اینکه یک‌هزار خودرو هم تعیین تکلیف شده است افزود: تعدادی خودرو‌های باقیمانده نیز با رسیدگی سریع‌تر تعیین تکلیف می‌شوند.

وی از رشد ۱۴۱ درصدی ترانزیت کالا از طریق گمرکات استان بوشهر از نظر وزنی خبر داد و گفت: ورودی کالا‌های وارداتی هم ۲۳۲ درصد افزایش یافته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار